Revoltător! Copiii, victime ale conflictelor politice. Scandal uriaș la un liceu din România

Revoltător! Copiii, victime ale conflictelor politice. Scandal uriaș la un liceu din România

Elevii au inceput să plece la alte școli

În doar trei zile de la începutul anului școlar, mai mulți părinți și-au dus deja copii la alte școli. Totul ar fi plecat de fapt de la „trei pile”, una fiind copilul unei prietene a liderului PSD din Eforie. „Copilul venise din Spania și trebuia integrat la clasa a V-a. Directoarea voia în clasa noastră pentru că, într-adevăr, în cinci ani s-au strâns copii buni. Și asta se datorează doamnei învățătoare”, a declarat, pentru EVZ, o mamă, care și-a mutat, miercuri, copilul la o școală din Constanța.

Și, pe lângă copilul acestei mame, au plecat și alți elevi. Sau vor pleca. Unul a plecat la Mangalia, „el rămăsese doar de dragul colectivului grozav”. Copiii din această clasă erau prieteni, se ajutau între ei, au rămas de dragul învățătoarei, care este un dascăl minunat. Doi copii de etnie romă , care fuseseră integrați, cu note frumoase, ajutați de colegi ca să ajungă la rezultate frumoase, cu fb la sfârșit, vor pleca și ei. Nu mai au de ce să stea. De vină sunt și directorii școlii și inspectorii școlari. O să fie o nebunie, pentru niște ambiții politice”, a încheiat părintele, revoltat.

Cum a reacționat conducerea liceului 

Directorul Liceului „Carmen Sylva”, Cerasela Cozoș a reacționat joi dimineață și a trimis la EVZ raportul pe care susține că l-a transmis, anterior, ISJ Constanța.

„Vă trimit Nota de relații transmisă pe 15 septembrie la ora 10 prin fax la I.Ș.J. Constanța, în urma notei de constatare încheiată de inspectori în data de 14 septembrie. Ce nu doresc să accepte domnii inspectori este că hotărârile care privesc elevii, cadrele didactice, întreg procesul instructiv educativ dintr-o școală nu le ia directorul. Consiliul de Administrație (format din 13 persoane) asigură conducerea unei unități de învățământ”, declară directoarea.

Notă de relații

„La solicitarea echipei de control a Inspectoratului Școlar Județean Constanța, formulată în data de 14.09.2020,  cu privire la sesizarea înregistrată la I.S.J. cu  nr. 1636 în data de 08.09.2020, conducerea Liceului Teoretic ”Carmen Sylva” din Eforie Sud dă relații cu privire la modul în care au fost constituite formațiunile de studiu pentru clasele a V-a, anul școlar 2020-2021.

Constiutirea formațiunilor de studiu în anul școlar 2015-2016 pentru clasele pregătitoare A și B s-a făcut ținând cont de influența părinților percepuți cu potențial material în comunitatea noastră și prin slăbiciunea directorilor, care au constituit atunci formațiunile de studiu inegal ca număr – CP A 22 elevi, CP B 15 elevi.

După preluarea mandatelor de director și director adjunct, atât învățătoarea clasei, cât și părinți ai elevilor din clasa B ne-au adus la cunoștință nemulțumirile lor privind modul în care s-au constituit formațiunile de studiu la acel moment. O altă formă de manifestare a doamnei învățătoare a fost atunci când a părăsit la cerere postul de învățător în anul școlar 2017-2018 (la sfârșitul clasei a III-a B).

Echipa managerială a monitorizat permanent procesul instructiv-educativ la aceste clase prin consultarea cu doamnele învățătoare  care au coordonat procesul de predare-învățare-evaluare, cu celelalte cadre didactice care au predat la aceste clase și cu părinții elevilor din clasa B. S-a ajuns la concluzia că la început de ciclu gimnazial, formațiunile de studiu să fie stabilite transparent după ordinea alfabetică în vederea asigurării principiilor prevăzute de legea educației.

Consiliul de administrație a avut pe ordinea de zi a ședinței ordinare din data de 01.09.2020, constituirea formațiunilor de studiu pentru anul școlar 2020-2021, în baza art.13 alin (1) din Regulamentul–cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar aprobat prin Ordinul M.E.N.C.Ș. nr. 5079/2016.

Un grup de părinți ai elevilor din fosta clasă a IV-a A a sesizat I.S.J. Constanța, invocând și motive politice , că doresc menținerea formațiunilor de studiu așa cum au fost la sfârșitul clasei a IV-a.

În urma intervențiilor făcute prin prezența domnului inspector școlar general în unitatea noastră școlară în data de 14.09.2020 și încheierea Notei de costatare din 14.09.2020  am supus nou C.A. al școlii spre dezbatere și aprobare componența formațiunilor de studiu pentru înscrierea copiilor în ciclul gimnazial.

Consiliul de administrație în ședința extraordinară din 15.09.2020 a aprobat cu 6 voturi pentru, 4 împotrivă și o abținere componența formațiunilor de studiu nominal așa cum a fost propusă de directorul unității școlare.

Echipa managerială analizând și situațiile petrecute în ultimele zile dorește ca activitatea instructiv-educativă și procesul de predare-învățare-evaluare să fie decise de cei direct implicați cu respectarea principiului descentralizării și încearcă să evite influența unor grupuri de interese precum și a presiunilor în luarea deciziilor”.

Nota de realații este semnată de directorul Cerasela Cozoș și de directorul adjunct Silvius Becherescu

 

 

 

 

 

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News