Copiii care au o relație „armonioasă” cu părinții se descurcă mai bine la matematică

Copiii care au o relație „armonioasă” cu părinții se descurcă mai bine la matematică

Tinerii care se înțeleg bine cu mamele și tații lor au făcut progrese cu o treime mai avansate decât colegii lor care au relații mai tensionate

Copiii care au o relație „armonioasă” cu părinții lor se descurcă mai bine la matematică, a descoperit un studiu. Cercetătorii de la Universitatea Sussex au descoperit că tinerii care se înțeleg bine cu mamele și tații lor au făcut progrese cu o treime mai avansate decât colegii lor care au relații mai tensionate, scrie The Telegraph.

Acest lucru s-ar datora faptului că o relație bună dintre copii și părinți rezultă într-un sprijin mai bun în contextul tranziției de la școala primară la cea gimnazială, au declarat aceștia.

Academicienii au cercetat de ce Marea Britanie se află într-o „criză a matematicii”, având în vedere că mulți adolescenți și adulți au performanțe reduse în materie de artimetică și alfabetizare.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Statisticile recente arată că aproximativ jumătate din adulții cu vârstă activă din Marea Britanie au abilități matematice mai puțin bune decât copiii de șase ani și doar 22 la sută au abilitățile așteptate de la un adolescent obișnuit de 16 ani, o scădere cu 4 procente în ultimii 8 ani, fapt ce sugerează că problema se înrăutățește ”, se relatează în raport.

Din moment ce abilitățile scăzute de matematică în etapele mai târzii ale vieții sunt cauzate, în general, de problemele din copilărie, cercetătorii au analizat o serie de factori care ar putea contribui la acest lucru, cum ar fi relațiile părinte-copil, implicarea școlară și nivelul de educație al părințiilor.

Studiul, publicat de Royal Society, și-a adaptat modelele pentru a controla factorii de statut socio-economic, nivel de educație parentală și IQ al copilului.

„O relație pozitivă (armonioasă) dintre părinți și copii poate însemna că părinții sunt probabil mai înțelegători și mai binevoitori atunci când răspund nevoilor de schimbare”, se precizează în raport.

„S-ar putea ca atunci când schimbările nevoilor unui adolescent sunt întâmpinate în mod corespunzător de mediul social, trecerea la învățământul secundar ar fi mai reușită și, ca atare, ar fi asociată cu o înțelegere sporită a matematicii.”

Raportul a precizat că avantajul de a avea cea mai armonioasă relație cu părinții  în comparație cu cea mai tensionată relație este egal cu o diferență de 0,152 în contextul nivelului de curriculum național pentru copii de 11 ani.

De obicei, copiii progresează cu 0,5 pe an, astfel încât această diferență de înțelegere "ar fi echivalentă cu aproape o treime de an pentru copiii cei mai bine cotați și cei mai slab cotați la nivelul relației cu părinții".

Cercetătorii au remarcat că impactul unei relații pozitive părinte-copil nu a fost un indicator atât de semnificativ al capacității elevului de a înțelege matematică, cât a fost nivelul de calificare al părinților.

Danielle Evans, cercetător al progresului obținut la matematică de la Universitatea din Sussex, a declarat: „O relație mai armonioasă părinte-copil, implicarea mai serioasă a părinților în activitățile școlare în clasa a cincea și calificările educaționale superioare ale părinților au fost asociate cu note mai mari la matematică, la evaluări și alte examene, și au fost asociate cu copiii care progresează într-un ritm mai rapid".