Cum este și cea care vizează proiectul „Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi”, despre care conducerea Consiliului Concurenței afirmă că este un real succes. Nu neapărat proiectul în sine, zice Bogdan Chirițoiu, câd …traficul pe Internet făcut de site-ul „Monitorului”.

Conform președintelui Chirițoiu, proiectul „Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi”, care conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România, are peste 1,3 milioane de accesări în mediul online, anunță Antena 3!

„Proiectul pare să meargă bine. A avut peste 1.300.000 de accesări de când a fost lansat”, afirmă cu mândrie Bogdan Chirițoiu. Totuși, președintele CC atrage atenția asupra așteptărilor cetățenilor: „El nu va fi un miracol, să nu se aştepte lumea că or să scadă preţurile dramatic, că nu au cum să scadă dramatic, dar este o sursă de informare pentru conducătorii auto, să ştie unde pot să găsească combustibilul care-i interesează mai ieftin. Aşteptarea mea este că această informare mai lesnicioasă a conducătorilor auto va pune presiune asupra companiilor care au preţuri mai mari să le coboare spre cele care au preţuri mai mici”.

Când a vorbit despre prețuri mici la carburanți, Bogdan Chirițoiu a deschis „cutia Pandorei”. Chiar președintele Consiliului Concurenței recunoaște că „este încă devreme, de-abia sunt câteva luni, nu pot să spun că putem cuantifica efectul. Dar, întâmplător sau nu, în ultima perioadă, România e din nou un pic sub media europeană la preţul benzinei şi motorinei. De unde în ultimii ani trecusem un pic peste media europeană, acum văd pe ultimele date ale Eurostat, atât la benzină, cât şi la motorină, că suntem puţin sub media europeană”.

La 1 iulie, Consiliul Concurenţei a lansat platforma „Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi”, care conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România.

Firma Maguay, care a realizat aplicaţia, a încasat 1,42 milioane de lei de la Consiliul Concurenței.