Conform BBC, mutarea vine pe măsură ce coronavirusul chinezesc adâncește provocările cu care se confruntă firma, care anul trecut a înregistrat prima sa pierdere anuală într-un deceniu. Compania care s-a angajat să reducă costurile cu 2 miliarde de euro va discuta planul de concedieri vineri. Inclusiv în Franța vor fi luate măsuri de reducere a personalului, iar primele informaţii arată că este vorba despre o treime.

Vorbind la televiziunea franceză, un lider sindical francez a spus că multe dintre reducerile din Franța vor fi activate prin concedieri voluntare sau pensionare. Renault, care deţine mai mult de 4% din piața globală, are peste 179.000 de angajaţi în 39 de țări. Chiar înainte de pandemie, firma avea probleme din cauză că vânzările au scăzut anul trecut cu 3%. Luna trecută, numărul vehiculelor vândute a scăzut cu 25% în primele trei luni ale anului și scăderea a fost și mai dramatică în aprilie.

Mai-marii companiei sunt în prezent în discuții cu guvernul francez, care deține o participație de 15% în companie. Este vizat un pachet de împrumuturi de urgență în valoarea de 5 miliarde euro. Guvernul francez a promis, de asemenea, 8 miliarde de euro în fonduri de salvare mai largi care vizează restructurarea industriei auto din țară.

În schimb, președintele Emmanuel Macron a spus că firma trebuie să păstreze angajaţii și producția în țară. Amintim că primele semnale ale intenţiilor conducerii Renault apăreau la 20 mai. Grupul francez anunțe că lucra la un vast plan de restructurare. Informația-bombă prezentată a fost prezentată de Le Canard Enchainé şi era confirmată de surse apropiate conducerii gigantului francez.

Nimeni nu știa atunci ce se va întâmplă cu Uzina Dacia din Mioveni.

„Constructorul auto francez Renault intenționează să închidă mai multe unități de producție în Franța, printre care Flins care asamblează mașina de oraș Zoe și Nissan Micra, în cadrul unui vast plan de restructurare care urmează să fie anunțat săptămâna viitoare”, susținea Le Canard Enchainé.

90% dintre cei 3.000 de angajați din sediul Renault România din București lucrează de acasă și majoritatea vor continua la fel și în iunie.

Christophe Dridi, șeful Dacia a explicat, la un interviu pentru Forbes: ”Două chestiuni sunt, putem produce mai mult cu aceste reguli de siguranță? Dacă da, o vom face. Un alt factor este piața: producția va crește dacă și piața va cere acest lucru (…) Ne uităm cu atenție la ce se întâmplă în alte țări, vedem și ce fac guvernele pentru a ajuta industria auto”.

Rămâne suspendat proiectul de investiții anunțat acum mai bine de un an, proiect de 100 milioane euro, din care o parte s-a realizat. Punerea ”pe hold” a fost făcută înainte de criza Covid-19. Trebuie spus că viitorul investițiilor Renault în țară depinde de condițiile pe care statul francez le va pune pentru a salva compania. Cel mai radical scenariu este ca Renault să nu mai poată investi în unele uzine.

”Înainte de criză, în februarie, am anunțat că suspendăm o parte din investiție, fiindcă analizăm piața și de asta decidem dacă este sau nu cazul să investim. O parte dintre investiții s-au făcut, de exemplu linia de presaj de mare viteză, o parte sunt suspendate, fiindcă nu este timpul potrivit, dacă ținem cont de context și de diversele informații”, spune Dridi