Concurență pe piața aviatică. Antrenori pentru piloții de vânătoare pentru US Air Force
- Mihnea Talau
- 26 iunie 2020, 13:51
US Air Force dorește să închirieze antrenori de zbor încă din vara anului viitor, în timp ce așteaptă T-7 Red Hawk de la Boeing, creând o oportunitate pentru cele două avioane care au pierdut în fața lor în timpul competiției pentru dotarea Forței Aeriene.
Aceasta intenționează să deschidă o competiție pentru astfel de avioane care ar ajuta-o să testeze un nou concept de antrenament numit „Reconstruirea Forței” sau „Reforge”, a declarat șeful Comandamentului Air Combat. Mike Holmes pe 22 iunie. Conceptul este menit să accelereze timpul necesar pentru a produce un pilot experimentat.
Serviciul intenționat inițial să închirieze avioane T-50 - inițial realizate de Korea Aerospace Industries - de la Hillwood Aviation, potrivit unei solicitări lansate în ianuarie. Dar de atunci, alte companii și-au exprimat dorința de a licita pentru această oportunitate, numită RFX, iar Holmes a confirmat că Forțele Aeriene intenționează să permită firmelor din afară să propună opțiuni alternative.
„În studiile noastre de piață inițiale, se credea că ar putea fi ofertat un singur avion. Dar, pe măsură ce făceam mai multe cercetări de piață, am aflat că există mai multe persoane care doreau să liciteze și că urmau să liciteze cu câteva avioane diferite”, a spus Holmes reporterilor în timpul unui eveniment găzduit de Mitchell Institute for Aerospace. „Cu siguranță, concurența este în interesul nostru, așa că vrem să avem această competiție pentru a vedea cine poate intra și cu un cost accesibil. Și sincer, bugetele noastre sunt strânse ”, a adăugat el.
Holmes a spus că obiectivul Reforge este acela de a produce piloți cu vânătoare cu experiență, fără a fi nevoie să pună operatorii prin „cursul de bază” cerut în prezent de orice student care nu a zburat niciodată. „Ne-am propus să închiriem câteva avioane în timp ce așteptăm pe T-7 să sosească și să facem câteva experimente împreună cu AETC (Air Education and Training Command) pentru a încerca să aflăm care este cea mai bună utilizare a acestui nou T-7 pe care o să cumpăr, spuse Holmes.
„Credem că profitarea de capacitățile acelui nou formator, împreună cu sistemele virtuale de pregătire pe care AETC le-a previzualizat și a avut premiera ne oferă o ocazie excelentă de a satisface cerințele deficitului [pilot] pe care îl avem în cel mai rapid și mai bun mod”, a mai spus el.
Holmes a adăugat că dacă nici o singură companie nu vine cu o propunere accesibilă, Forța Aeriană se poate îndepărta de ideea de leasing.
Serviciul încă perfecționează specificul strategiei sale de leasing, dar Holmes a spus că speranța este să închirieze 11 avioane începând din vara anului 2021. Solicitarea inițială a declarat că ar putea închiria oriunde de la patru la opt formatori pentru a asigura aproximativ 4.500 de zboruri ore anual timp de aproximativ cinci ani.
Deschiderea RFX ar putea face loc celui de-al treilea participant în competiția T-X - Maestrul M346 al companiei italiene de apărare Leonardo M346 -care să dea din nou lupta împotriva T-50. În martie, compania de aviație Miss Support Systems din Texas a declarat pentru Aviation Week că speră să propună o versiune a M-346 care, în termen de un an, să fie integrată cu un radar din seria radar GRIFO a lui Leonardo. Cu toate acestea, Air Combat Command a exprimat o preferință pentru T-50, care este deja echipat cu un radar.
Dacă conceptul Reforge se dovedește a avea succes, Forța Aeriană are o cerință care depășește cele 351 de avioane care sunt planificate să fie achiziționate în programul de înregistrare T-7 Red Hawk. Acel T-7s poate avea specificații diferite față de Red Hawks, utilizate pentru pregătirea pilotului de licență și ar putea ajunge să devină o variantă separată, a raportat Air Force Magazine.
Holmes a spus că, în timp ce T-7 este „un avion excelent”, este posibil ca Boeing și partenerul său, firma de apărare suedeză Saab, să accelereze programul suficient de rapid pentru a utiliza Red Hawk pentru o reformă a conceptului.
„Este la câțiva ani distanță de noi și putem pune mâna pe el. Boeing și Saab lucrează prin trecerea de la prototip la avion operațional. Vă vor spune că au fost destul de darnici cu toate prototipurile lor de un avioane operaționale. Sunt de acord, dar mai este nevoie de ceva timp pentru a rezolva problemele și de a transforma asta într-o platformă operațională”, scrie defensenews.com.