Companiile aeriene o lasă mai uşor cu ofertele

Companiile aeriene o lasă mai uşor cu ofertele

Ofertele cu care operatorii aerieni prezenţi pe piaţa românească îşi bombardau până acum câteva luni clienţii sunt din ce în ce mai rare.

Reprezentanţii companiilor low cost, dar şi ai celor clasice recunosc că au rărit ofertele, mai ales din cauza costurilor suplimentare apărute odată cu creşterea preţului petrolului. „În întreaga lume, companiile aeriene au scumpit biletele, însă noi am încercat să le menţinem la preţuri rezonabile“, ne-au declarat reprezentanţii mai multor companii low cost.

Dacă până în urmă cu câteva săptămâni pe site-urile unor companii precum Blue Air existau zeci de oferte de bilete cu preţuri de 1 euro plus taxe de aeroport, acum compania abia dacă aplică astfel de oferte în cazul a două destinaţii. Biletele de avion pentru destinaţii europene precum Paris, Barcelona sau Roma, care puteau fi cumpă rate la 40-50 de euro cu taxe, ajung acum la 100 de euro cu taxe, chiar şi pentru cursele programate peste 2-3 luni.

Toamna, perioadă grea

„Cei care şi-au programat vacanţe şi-au rezervat deja bilete. Iar toamna ne confruntăm de obicei cu un factor de încărcare mult mai scăzut şi de aceea trebuie să ne acoperim costurile“, susţin reprezentanţii Wizz Air. Potrivit datelor oficiale ale Asociaţiei Companiilor Aeriene din Europa, în aprilie traficul aerian de pasageri a crescut cu doar 1% în Europa, ceea ce înseamnă o frânare serioasă a ritmului de creştere. Companiile clasice precum Tarom, Lufthansa sau Air France nu mai anunţă nici ele oferte de sezon, cu care să ţină piept concurenţei low cost.

Pentru a-şi atrage noi clienţi, în condiţiile în care preţul biletelor nu mai este atractiv, operatorii aerieni mizează pe o serie de alte servicii. Wizz Air a lansat un serviciu de transport al pasagerilor de pe aeroport în centrul oraşelor.

Ne puteți urmări și pe Google News