Se schimbă, din nou, Codul fiscal. Sponsorizările vor fi obligatorii pentru firme

Se schimbă, din nou, Codul fiscal. Sponsorizările vor fi obligatorii pentru firme

O propunere legislativă de modificare a Codului fiscal prevede obligativitatea firmelor din România să facă, anual, sponsorizări către asociații, fundații și alte entități non-profit, precum și sectorul sportiv.

Potrivit inițiatorilor, un grup de 31 de parlamentari PSD, sectorul sportiv nu poate să se bazeze doar pe fondurile publice, iar legislația actuală și facilitatea fiscală oferită celor care sponsorizează nu pare să fie suficientă pentru a împinge firmele cu venituri tot mai mari an de an să vireze fonduri și în sprijinirea sportivilor din țara noastră.

Proiectul prevede introducerea obligativităţii pentru firme să aloce sume, deductibile din 30% din impozitul pe profit, sponsorizărilor.

„Cheltuielile de sponsorizare şi/sau mecenat şi cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii, sunt obligatorii pentru societăţile comerciale care activează în România. Contribuabilii efectuează sponsorizări şi/sau acte de mecenat (...) scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii reprezentând 30% din impozitul pe profit datorat. Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reportează în următorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua în ordinea înregistrării acestora, în aceleaşi condiţii, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit”. Aceasta este varianta propusă de modificare a articolului 25 din Codul fiscal, referitor la cheltuieli.

Ne puteți urmări și pe Google News

Proiectul de lege mai introduce un paragraf prin care Guvernul stabilește ramurile sportive care pot beneficia de sponsorizări, aici fiind incluse și Asociaţiile Sportive Şcolare.

Președintele Consiliului Național al IMM-urilor Florin Jianu a declarat pentru Evenimentul zilei: „Nicio obligativitate nu este bună, trebuie să lăsăm posibilitatea, nu obligativitatea”