Clayderman, huiduit!

Clayderman, huiduit!

Celebrul pianist a fost aspru sanctionat de melomanii Capitalei.

Pianistul de origine franceza Richard Clayderman a trait un moment jenant marti seara pe scena Ateneului, cand publicul l-a huiduit si i-a reprosat ca face playback. Cantaretul interpreta insa live melodii de pe noul album, alaturi de trei instrumentiste ale Filarmonicii „George Enescu”, pe muzica din off, cu negative ale unor coloane sonore difuzate prin boxe. „Rusine, playback”, strigau melomanii imbracati la patru ace, vizibil deranjati de efectul boxelor intr-o sala cu pretentiile Ateneului.

Multi spectatori au iesit nemultumiti din sala, desi biletele au fost foarte scumpe, intre 150 si 350 de lei. „Nu am avut cum sa aduc orchestra mea, am fost obligat sa folosesc negative”, a declarat Clayderman, pentru EVZ, dupa concert. Solistul si-a inceput luni turneul ghinionist la Cluj, iar dupa Bucuresti, el a cantat aseara la Iasi, urmand ca astazi si maine-seara sa fie la Timisoara.  „Din cauza reactiei publicului, Clayderman nu a mai bisat la Bucuresti asa cum s-a intamplat la Cluj”, spune Natalia Colotelo, care l-a acompaniat la vioara.

Electronica a ucis mitul

Ne puteți urmări și pe Google News

Seara a debutat prost prin faptul ca organizatorul George Ivascu si-a luat si rolul de prezentator in serios, alaturi de consoarta lui, urand  „La multi ani si la multi bani” si sugerand publicului sa cumpere in pauza pliante, in conditiile in care anunta celebrul cor Madrigal. „E vorba de un kitch ingrozitor, organizatorul parca era nas la nunta pe scena Ateneului”, crede muzicologul Mircea Stefanescu. Caietele-program de patru pagini au costat 10 lei, dar nu contineau vreo informatie legata de repertoriu. Nu a existat un regizor de scena, luminile de scena de un mov indoielnic s-ar fi potrivit mai mult cu un spectacol de mana a doua.

Madrigalul fara Marin Constantin, care era anuntat pe afise, dar dirijat profesionist de doi discipoli ai maestrului, a oferit singurele momente de clasa ale serii. „In partea a doua, sustinuta de Clayderman, din cauza muzicii digitale care tipa prin boxe, nu a mai ramas nimic din poezia, din visarea consacrate de mitul clapelor lui fermecate”, considera Mircea Stefanescu.

Produse gen Loredana „nu tin” la Ateneu

Clayderman, in varsta de 53 de ani, nu a reusit sa anime publicul, desi a interpretat succese garantate, cum ar fi „My Heart Will Go On”, „My Way” sau celebra „Ballade pour Adeline”, care l-a consacrat in 1976. „Un produs tip Clayderman are o valabilitate in timp determinata. El propune o muzica lejera, adaptata dupa tipare clasice, foarte placuta de altfel, dar care este un surogat. Este un inlocuitor de muzica clasica”, considera muzicologul Mihai Cosma.

 „Muzica pe care el o canta este buna in masina, in spatiile publice, dar programarea la Ateneu a fost o miscare riscanta. Daca „a tinut” concertul de Revelion, cu Loredana pe scena Ateneului, acum nu a mai mers”, adauga specialistul. „Publicitatea desantata care se face cu acest turneu are rol si sens comercial, dar nicio valoare artistica si nu poate constitui un reper pentru public”, conchide Mihai Cosma.

Un fiasco

„Concertul anului”

Turneul lui Clayderman a fost intitulat pompos „concertul anului pentru Romania”. S-a improvizat pe plan local: la Cluj, in deschidere, a fost „Orchestra condusa de Jossef Horvath”, la Iasi, orchestra de Camera Amadeus, din Chisinau, iar la Timisoara maine este anuntat Grupul Filarmonicii „Banatul”. „Este un fiasco total acest turneu, organizat de Sport Business&Show. E ca si cum ai pune smantana si crema de ghete la un loc”, spune muzicologul Mircea Stefanescu.