Cifrele dezastrului. Ce s-a întâmplat, de fapt, cu economia României în pandemie?

Cifrele dezastrului. Ce s-a întâmplat, de fapt, cu economia României în pandemie?

Potrvit celui mai recent studiu realizat de compania Roland Berger, economia României a înregistrat o scădere de aproximativ 20% în lunile martie, aprile și mai, în contextul pandemiei provocate de noul coronavirus.

Datele au fost colectate în perioada în perioada 10 Iunie – 10 Iulie și au fost analizate răspunsurile unor executivi de top din peste 100 de companii de top care cumulează venituri de aproximativ 28 miliarde EUR (echivalentul a aprox. 13% din PIB-ul României) și peste 120.000 de angajați.

În acest context, Szabolcs Nemes, Director General şi Partener în cadrul biroului Roland Berger București, recomandă companiilor „4 pași clari prin care să realizeze o tranziție de succes către „Noua Realitate” economică: Resetarea culturii, redefinirea modelului de business, reconfigurarea modelului operațional și redimensionarea organizației.”.

„Criza generată de COVID-19 poate fi un catalizator pentru schimbare și inovație. Automatizarea și digitalizarea vor fi factori cheie de succes în perioada următoare, multe companii planificând accelerarea acestor investiții.”, a continuat Szabolcs Nemes.

Ne puteți urmări și pe Google News

Studiul Roland Berger reunește peste 100 de companii de top care cumulează venituri de aprox. 28 miliarde EUR (echivalentul a aprox. 13% din PIB-ul României) și peste 120.000 de angajați.

Datele au fost colectate în perioada 10 Iunie – 10 Iulie; pe lângă răspunsurile oferite de către executivi de top din cadrul companiilor participante, studiul a fost completat cu analize comparative internaționale și studii de caz.

Analiza este una multi-sectorială, acoperind toate domeniile economice importante – Auto, Bunuri de Consum & Retail, Construcții & Real Estate, Energie, Farma & Servicii Medicale, IT & Telecomunicații, Producție Industrială, Servicii Financiare, Transporturi & Logistică.

Companiile participante la studiu anticipează o scădere agregată a cifrei de afaceri de aprox. 20% în trimestrul al doilea 2020 (comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut), urmată de o revenire graduală, susținută, în trimestrele trei și patru.

Per total pentru anul 2020, scăderea totală a cifrei de afaceri este estimată la aprox. 8%, cu o curbă a revenirii economice de tip Nike. Participanții anticipează de asemenea că efectele crizei vor fi resimțite și anul viitor, prognozând un nivel de activitate în 2021 ușor mai redus decât în 2019, transmite Capital.