Cifre dezastruoase pentru metroul din Drumul Taberei. Astfel, de la inaugurarea de pe 14 septembrie 2020 şi până la jumătatea lunii februarie 2021, cele mai aglomerate pentru metroul din Drumul Taberei au fost primele săptămâni, când traficul a depăşit 60.000, chiar şi 64.000 de călători pe săptămână.

Pe magistrala de metrou din Drumul Taberei trenurile merg mai mult goale

Media săptămânală de călători pe magistrala din Drumul Taberei, de la inaugurare până acum, este de circa 46.900 de persoane. Pentru acelaşi interval, pe tronsonul Eroilor-Preciziei, media este de 184.100 de persoane, potrivit calculelor prezentate de ZF.

Unii dintre locuitorii din cartierul Drumul Taberei invocă, printre dezavantajele noii magistrale, faptul că metroul nu leagă această parte a orașului de zona corporate a Bucureştiului, adică Aurel Vlaicu – Pipera.

Astfel, pentru a ajunge la clădirile de birouri din Pipera, un călător trebuie să schimbe metroul la Eroilor, dar şi la Piaţa Unirii, unde, în zilele foarte aglomerate dinaintea pandemiei, era necesar uneori să treacă mai multe metrouri pentru a putea încăpea în unul.

Spre deosebire de celelalte magistrale, care la ore de vârf sunt arhipline, în Drumul Taberei trenurile merg mai mult goale.  Astfel, contribuția Magistralei 5 la transportul subteran al Capitalei este nesemnificativă, deocamdată.

Magistrala trebuia să fie gata din 2015

Metroul din Drumul Taberei (tronsonul Râul Doamnei – Eroilor), inaugurat în luna septembrie 2020, deservește 150.000 de locuitori ai Capitalei. Aceștia au domiciliul în apropierea celor zece staţii nou create. 20.000 de angajaţi ai companiilor care au sedii în clădirile de birouri situate în zonele Eroilor – Progresului – Politehnica pot ajunge mai repede la birou.

M5 este singura magistrală de metrou construită după Revoluţie și ar fi trebuit să fie gata în 2015.

Magistrala 5 de metrou are 10 staţii, pe un traseu de 7 km. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou. Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.

Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, a fost finanţată din fonduri externe nerambursabile (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului a fost de peste 3,2 miliarde de lei.