Medicii avertizeaza ca circumferinta abdominala crescuta este un factor de risc pentru boli cardiovasculare, diabet sau chiar cancer.

Intrebarea este: ce poti face pentru a reduce circumferinta taliei? Combinatia ideala pentru a pierde in greutate si a scapa de tesutul adipos din zona abdominala este cea dintre o dieta care ti se potriveste si sesiuni de antrenament pentru tonifierea abdomenului. Potrivit specialistilor, raportul importantei dintre cele doua solutii este 70% dieta si 30% exercitii fizice. Cu alte cuvinte, pentru a scapa de burtica, trebuie sa faci schimbari atat in alimentatie, cat si in stilul de viata. Doar abdomenele nu sunt suficiente ca sa obtii „patratele”. Oricat de mult sport ai face, fara eliminarea alimentelor ce favorizeaza depozitele de grasime in zona abdominala nu vei putea avea un abdomen plat.

Diete care topesc grasimea abdominala

Dieta Rina – este una dintre cele mai cunoscute metode de slabit din ultimul timp. Numita si dieta de 90 de zile, Rina se bazeaza pe disocierea alimentelor, care sunt impartite in patru categorii. Prin urmare, exista patru zile cu meniuri in care sunt permise alimente din cele patru categorii: proteine, amidonoase, carbohidrati si vitamine. Acest regim nu presupune infometare sau restrictie calorica, principala conditie fiind sa nu amesteci alimentele. Prin consumul unui singur tip de alimente, digestia este mai rapida si astfel se pot pierde kilogramele in plus. In cele 90 de zile de dieta se pot pierde pana la 10-15 kilograme, inclusiv colacul de grasime din jurul abdomenului. In plus, se modifica metabolismul, astfel incat noua greutate obtinuta poate fi mentinuta pe termen lung.

Dieta ketogenica – este o alta dieta fara infometare, care isi propune sa accelereze metabolismul, obisnuindu-l sa arda toate grasimile. Se bazeaza pe un consum predominant de grasimi sanatoase (70%), restul fiind proteine si carbohidrati. Dieta keto functioneaza dupa principiul cetozei, un fenomen natural care se produce in organism in lipsa glucidelor. Corpul incepe sa arda din grasimi, care sunt transformate la nivelul ficatului in corpi cetonici, folositi pe post de energie pentru muschi si creier. In primele doua saptamani de dieta, sunt excluse sursele de carbohidrati: paine, produse de patiserie, fast-food, cartofi, paste, orez. Sunt permise alimente din urmatoarele categorii: carne, lactate, oua, ulei de masline, ulei de cocos, avocado, nuci, migdale, caju, seminte, unt de arahide, legume verzi, broccoli, rosii, fasole verde, dovlecei, vinete, ridichi, usturoi, ciuperci. Dintre fructe – doar fructe de padure, citrice, merisoare, ananas.

Dieta mediteraneana – este mai degraba un stil de viata, decat o dieta, pentru ca spre deosebire de alte diete, aceasta poate fi mentinuta toata viata. Alimentatia specifica populatiei din zonele mediteraneene pune accent pe consumul crescut de fructe si legume proaspete, cereale integrale, migdale, leguminoase, lactate de capra, ulei de masline, peste, fructe de mare. In schimb, este limitat consumul de carne rosie.

Exercitii fizice pentru definirea abdomenului

Antrenamentele fizice trebuie sa combine sesiuni de tonifiere musculara sau fitness si cardio. Efortul cardio poate consta in alergare, urcat si coborat scari, mers in panta usoara, inot sau pedalat pe bicicleta joasa.

Exercitiile pentru abdomen sunt asa-numitele abdomene, cu diverse forme de extensie si flexie a abdomenului. Este important insa ca programul sa fie alcatuit de un kinetoterapeut sau antrenor personal, pentru a preveni riscul unor afectiuni ale coloanei vertebrale sau alte probleme de sanatate. Pentru a avea un abdomen „bine lucrat” trebuie exersata atat zona abdominala superioara, cat si cea inferioara. In plus, trebuie lucrata si zona lombara, muschii oblici, astfel incat rezultatul sa fie complet si muschii de jur imprejurul trunchiului sa fie tonifiati.

Atentie la forma corpului mostenita genetic!

Atunci cand incepi un program de remodelare a abdomenului, important este sa tii cont si de forma corpului tau. Un specialist iti poate recomanda exercitii care lucreaza zonele cu depozite de grasime. Persoanele cu silueta in forma de mar sunt predispuse la acumularea grasimii in zona abdominala ca urmare a mostenirii genetice. Grasimea se depune in partea de sus a corpului, pe abdomen, piept, gat, fata. Daca ai o silueta in forma de para, grasimea se depune in special pe solduri si coapse. Silueta in forma de para si silueta in forma de mar sunt cele mai intalnite forme corporale feminine. Mai exista „clepsidre”, „triunghi inversat” si alte forme. Important este sa ai in vedere forma corpului tau atunci cand te decizi sa urmezi un program de slabire si nu uita ca orice reducere a surplusului ponderal te va ajuta sa arati mai bine si sa-ti mentii sanatatea.

 

 

Te-ar putea interesa și: