Cel puţin 5 morţi după prăbuşirea unui elicopter. Se crede că era un zbor turistic, conform primelor informaţii livrate de jurnaliştii americani de la ABC News.

Elicopterul s-a prăbuşit în zona Gheţarului Knik, iar la locul teribilului accident au fost găsite cinci persoane decedate şi una rănită. Gheţarul din Alaska este situat la 80 de kilometri est de oraşul Anchorage.

După ce au fost alertate, echipele de intervenţie au localizat duminică după-amiază resturile elicopterului. Din păcate, medicii sunt rezervaţi în privinţa persoanei rănite. Aceasta a fost transportată în stare foarte gravă.

Mai departe, acest accidentul aerian va fi investigat de Oficiul american pentru Siguranţa Transporturilor (NTSB). Anchetatorii cred că elicopterul efectua probabil un zbor turistic în zona Gheţarului Knik, situat în partea de nord a Munţilor Chugach.

Cel puţin 5 morţi după prăbuşirea unui elicopter

foto simbol

Altfel, amintim că în urmă cu 12 zile, Airbus Helicopters şi IAR au semnat un acord de Cooperare Industrială în vederea personalizării elicopterului H145M. Acesta este folosit pentru misiuni de atac necesare operaţiunilor forţelor armate române. La eveniment au participat ministrul Economiei, Claudiu Năsui, dar şi Bruno Even, CEO Airbus Helicopters.

Conform comunicatului de presă remis de Airbus, programul de cooperare propus cuprinde transferul de capacitate de tehnologie şi know-how de nivel înalt de la Airbus Helicopters la Industria de apărare din România. Obiectivul are în prim-plan asigurarea disponibilităţii continue din punctul de vedere tehnic a flotei de elicoptere H145M ce ar urma să fie operată de Ministerul Apărării din România.

Acest nou acord se adaugă acordului exclusiv de Cooperare Industrială deja existent, în temeiul căruia IAR a devenit principalul contractor pentru H215M pentru orice comandă viitoare din partea MApN. România face astfel paşi importanţi pentru înlocuirea flotei îmbătrânite de elicoptere.c„Suntem pregătiţi să înfiinţăm capacităţi industriale de apărare în România pentru a asigura autonomia completă a ţării în producţia, operaţiunile, serviciile, întreţinerea şi repararea elicopterelor multi-rol H215M şi a elicopterelor uşoare multi-rol H145M.

Semnarea acestui acord de Cooperare Industrială este următorul pas în colaborarea noastră cu IAR şi se bazează pe 50 de ani de contribuţie activă la industria aeronautică din România. Avem o colaborare puternică cu partenerul nostru IAR şi cu alţi actori importanţi din industria aeronautică, şi, de-a lungul anilor, am făcut investiţii semnificative în unităţile noastre, în specializarea angajaţilor noştri şi, de asemenea, în educaţie”, a declarat Bruno Even.