Ce trebuie să ştii când îţi cumperi un frigider nou

Ce trebuie să ştii când îţi cumperi un frigider nou

În funcţie de dotări şi de producător, un aparat poate costa de la sub 800 lei şi poate depăşi 30.000 lei.

Într-o perioadă în care inflaţia a ajuns la cea mai mică rată din ultimii 20 de ani şi pe fondul ieşirii din recesiune, tot mai mulţi români încep să iasă, timid, la cumpărături. Piaţa de electrocasnice a crescut în acest an cu aproape 5%, pe măsură ce retailerii au trecut la discounturi agresive. Vom încerca să le dăm câteva sfaturi românilor care vor să profite de reduceri şi să-şi cumpere un frigider în lunile care urmează, mai ales că se apropie perioada sărbătorilor de iarnă. Oferte pentru un buget mic Evident, banii sunt unul dintre cele mai importante criterii. De obicei, un frigider de la un producător cunoscut, precum Arctic, Candy sau Whirlpool, poate costa sub 800 de lei la retaileri precum Egood.ro, Emag.ro sau Ideall.ro. Spaţiul interior este, de cele mai multe ori, mai mic de 200 litri, clasa energetică A sau A+, iar funcţiile sunt strict cele de bază. Dacă aveţi un buget mai generos, de circa 1.500 lei, aveţi deja acces la aproape toate brandurile de pe piaţă. Siemens, Bosch sau Indesit oferă, în această gamă de preţuri, frigidere cu volume de aproape 300 litri, clasa energetică A+ sau A++, cu funcţii No Frost. La ce trebuie să vă uitaţi Frigiderele fac parte din categoria electrocasnicelor mari pentru uz îndelungat şi presupun o investiţie iniţială relativ mare din partea cumpărătorului, iar un astfel de aparat este cumpărat, de obicei, în ideea că rezistă peste 10 ani. "Tehnologia înaltă şi calitatea materialelor din care sunt alcătuite echipamentele electrocasnice sunt principalii indicatori de care depinde durata de viaţă a oricărui echipament. Suprafaţa din material inoxidabil, anti-amprente, a frigiderului este principalul element care asigură durabilitatea unui produs de acest gen", a afirmat Leo Popescu, director de vânzări Miele Appliances România. În plus, aparatul trebuie să aibă funcţiile care să îndeplinească toate nevoile utilizatorului: No Frost - dezgheţarea automată a frigiderului, Vario Room - organizarea şi adaptarea rafturilor din interior astfel încât să fie asigurată depozitarea chiar şi a celor mai mari sau mai mici recipiente, Ice Maker - dispozitiv pentru servirea cuburilor de gheaţă sau a gheţii zdrobite, Buzzer - semnal sonor şi vizual pentru alertarea utilizatorului în cazul creşterii temperaturii din interior sau a uşii uitate deschisă etc. În plus, este important ca frigiderul să asigure păstrarea alimentelor în stare proaspătă, nealterată, fără modificarea elementelor nutritive, pentru cât mai mult timp, atrage atenţia oficialul Miele. "Majoritatea frigiderelor obiş nuite de pe piaţă au un sistem pasiv de răcire, iar ca o consecinţă, aerul rece, fiind mai greu, va acoperi întotdeauna partea de jos a frigiderului, în timp ce aerul mai cald se va ridica spre rafturile superioare", a declarat Popescu. Alt aspect important este legat de cât de uşor se poate curăţa aparatul electrocasnic. Cumpărătorul trebuie să aleagă frigiderele cu rafturi din sticlă, uşor de folosit şi de curăţat. OBICEIURI DE CONSUM Preferinţele românilor Echipamentele frigorifice preferate de români, în 2011, sunt combinele frigorifice, cu o pondere de 58% din vânzări, urmate de frigiderele cu două uşi cu 28%, ne-a declarat Violeta Luca, director de marketing la Flanco. Potrivit acesteia, preţul mediu de achiziţie al unui echipament frigorific este în uşoară creştere faţă de 2010, ca urmare a majorării TVA, dar şi a creşterii ponderii produselor dotate cu tehnologie No Frost. Reprezentantul Flanco spune că românii apreciază tot mai mult echipamentele frigorifice dotate cu tehnologii care diminuează consumul energetic sau care păstrează alimentele proaspete mai mult timp, respectiv cele echipate cu tehnologie No Frost. OFERTĂ VARIATĂ Cinci variante pentru cumpărători Din multitudinea de oferte prezentate de producătorii de frigidere, EVZ vă prezintă cinci oferte care acoperă gusturi variate atât în materie de preţ, cât şi în materie de dotări. 1. Candy CFD 2450 Este unul dintre cele mai ieftine frigidere existente care aparţin unui brand recunoscut. Are o capacitate brută de 218 litri, este din clasa de energie A şi are sistem de răcire static. Costă în jur de 800 de lei la retaileri precum Altex, Flanco sau Ideall.ro. CANDY CFD 2450. Un frigider cu o capacitate de 218 litri la 800 lei 2. Electrolux ERN 34800 Dacă doriţi un aparat silenţios care să nu vă rupă la buzunare, aceasta este una dintre variante. Are un nivel al zgomotului de 34 de decibeli, clasa de energie A+, volum de 330 litri, control electronic al temperaturii şi costă circa 2.000 de lei la retaileri precum Ideall.ro sau Magazinieftin.ro. ELECTROLUX ERN 34800. Extrem de silenţios, 34 decibeli, costă circa 2.000 de lei 3. Daewoo FRS-U20BEC Cei care vor un frigider extrem de spaţios au această variantă. Aparatul are două uşi care se deschid în părţi, un volum de 570 litri, sistem de răcire Full No Frost şi costă în jur de 3.000 de lei la Biasicom sau Ideall.ro. DAEWOO FRS-U20BEC. Are o capacitate de 570 litri şi costă 3.000 lei 4. Indesit TAAN 6 FNF Este unul dintre cele mai ieftine frigidere cu sistem Full No Frost. Are o capacitate totală de 429 litri, clasă de eficienţă energetică A+, sistem de control al igienei şi costă circa 1.700 de lei chiar pe site-ul companiei, indesit. com.ro. INDESIT TAAN 6 FNF. Full No Frost, 1.700 lei 5. Miele MasterCool Acest frigider, cu două uşi care se deschid în părţi, este cel mai scump produs al companiei încă din 2009. Modelul se menţine în topul celor mai performante aparate frigorifice comercializate în România, potrivit lui Leo Popescu, director de vânzări Miele România. Valoarea sa este de 59.600 de lei şi producătorul spune că este mai mult decât un simplu frigider, fiind mai degrabă "o maşină inteligentă". MASTERCOOL. Cel mai scump frigider incorporabil din oferta Miele, cu un preţ de 59.600 de lei "Echipamentele frigorifice preferate de români sunt combinele, cu 58% din vânzări, urmate de frigiderele cu două uşi cu 28%." VIOLETA LUCA, director de marketing la Flanco