Bucureștiul, aproape de paralizie generală. Metrorex a intrat într-o criză profundă și poate crăpa oricând

Bucureștiul, aproape de paralizie generală. Metrorex a intrat într-o criză profundă și poate crăpa oricândMetrorex. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Bucureștenii riscă să fie nevoiți să meargă pe jos sau să se înghesuie în autobuze și tramvaie. Metrorex este aproape de colaps și susține că acest lucru s-ar datora prețului energiei. Societatea nu mai are bani să plătească facturile pentru serviciile de mentenanță.

Societatea Metrorex a anunțat că nu mai are bani să plătească facturile pentru serviciile de mentenanță, în contextul în care are datorii de peste 30 de milioane de euro la Alstom, firma care se ocupă de acest lucru.

Reprezentanții companiei de metrou au precizat că toate metrourile din Capitală vor avea întârzieri din cauza că unele garnituri vor fi retrase din circulație.

“Flota Metrorex are în exploatare 82 de trenuri. În conformitate cu normativele existente, acestor rame li se efectuează toate reviziile și reparațiile planificate prevăzute în planul de mentenanță întocmit de fabricantul trenului. Alstom Transport SA, prestatorul de servicii de mentenanță și salubritate cu care Metrorex are un contract în vigoare, își reduce activitatea la metrou”, se arată în comunicatul Metrorex.

Alstom a anunțat o suspendare progresivă a serviciilor de mentenanță

Din toată flota exploatată de Metrorex, firma Alstom asigură mentenanța la un număr de 39 de trenuri. Din cauza problemelor, intervalele de circulație pe magistrale se vor mări proporțional cu numărul de trenuri oprite din cauza neefectuării reviziilor. Mai exact, trenurile vor veni la 10 minute, informează reprezentanții Metrorex.

Sindicaliștii au cerut intervenția ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru a face demersurile necesare privind efectuarea plăților la Alstom.

De asemenea, reprezentanții Metrorex încearcă să obțină fonduri pentru achitarea datoriei de 30 de milioane de euro, solicitând astfel firmei Alstom să nu ia decizii care să afecteze călătorii, scrie Antena3.

Reamintim că față de anul 2020, când prețul pe care îl plătea Metrorex pe MWh, a crescut de la 400 de lei la 2.400 de lei în 1 august 2022.

„Fără energie electrică roata nu se învârte. Se discută despre trecerea metroului la Primăria Capitalei. Ideea nu e nouă, însă ne întrebăm cu ce bani o să ţină Primăria Generală metroul? O precizare: în Capitala Europeană, Bruxelles, metroul are 3 surse de finanţare: bugetul de stat, bugetul regiunii şi bugetul oraşului Bruxelles. Este şi normal, căci în acest oraş se regăsesc marile instituţii europene, naţionale, iar regiunea Bruxelles este aducătoare de venituri importante în PIB", au precizat reprezentanții Metrorex.

De asemenea, politicul prin deciziile sale a dus la acest deficit de finanțare, magistrala V generând costuri suplimentare de aproape 110 milioane de euro. Metrorex a fost obligat să plătească aceste sume, deşi vinovat era politicul nu oamenii din metrou, se mai arată în comunicatul companiei de metrou, notează Hotnews.ro.