Într-o conferinţă de presă susţinută miercuri, Alexandru Burghiu, directorul Termoenergetica, a afirmat că avaria s-a produs din cauza creşterii bruşte a temperaturii de livrare a agentului termic şi nu din cauza ţevilor degradate.

„Se tot încearcă să se spună că ţevile ar fi trebuit să reziste. Noi ştim ceea ce înseamnă posibilitatea din punct de vedere tehnic a ţevii pentru presiune, pentru debit, pentru temperatură. De aceea solicităm… comanda zilnică a fost de 96-98 de grade. Noi, în câteva minute, am avut o creştere de peste 20 de grade. Este logic că este un şoc. Coincide momentul dilatării şi al contractării ţevii cu momentul avariei. În acest caz, din toate punctele de vedere, este clar că există legătură directă şi de cauzalitate între creşterea de temperatură, respectiv şocul de temperatură, şi avaria produsă”, a declarat Alexandru Burghiu.

Directorul Termoenergetica, societatea care a luat locul falimentarei RADET, afirmă că „o astfel de întâmplare nu poate rămâne făra urmări. Bineînţeles că se vor cere şi solicita despăgubiri pentru că nu este normal ca bucureştenii, compania municipală Termoenergetica, să plătească pentru greşeala celuilalt sau pentru fapta altuia”.

Pe de altă parte, Alexandru Burghiu dă asigurări că populaţia nu va suporta niciun fel de pierderi la factura în urma avariilor înregistrate în sistemul de termoficare.