Mutarea pregătită în secret de Zuckerberg. În câteva zile nu veţi mai auzi de Facebook. Planul miliardarului zguduie lumea

Mutarea pregătită în secret de Zuckerberg. În câteva zile nu veţi mai auzi de Facebook. Planul miliardarului zguduie lumeaSursa: Facebook

CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, intenționează să dezvăluie noul nume la conferința anuală Connect a companiei din 28 octombrie, se arată într-un raport.

Mark Zuckerberg uimeşte din noi. Peste câteva zile va face un anunţ bombă cu privire la platforma Facebook. Miliardarul intenționează să-i schimbe numele pentru a se concentra pe metavers.
Cu noul nume, gigantul rețelelor de socializare caută să fie cunoscut la nivel planetar nu doar pe rețelele sociale. Surse anonime din cadrul Facebook susţin că este o chestiune de zile până când compania americană va anunţa schimbarea numelui. Aceasta ar putea avea loc pe 28 octombrie, când începe conferinţa Connect.

Facebook vrea ca noul nume să reflecte ambiţiile mai mari ale companiei, care depăşesc nivelul actualelor platformelor sociale. Mark Zuckerberg a pus foarte mult accent în ultima vreme pe conceptul de metavers şi acesta pare să fie motivul schimbării de nume ce urmează.

Zuckerberg, viitorul Facebook stă în metavers - un concept online în care oamenii există și comunică în spații virtuale comune

Folosit iniţial în filmele şi literatura SF, metavers desemnează un univers virtual, în care oamenii îşi pot folosi imaginaţia pentru a depăşi limitele lumii reale şi unde se pot transforma şi pot interacţiona aşa cum îşi doresc.

Facebook are deja peste 10.000 de angajaţi care lucrează la produse hardware, inclusiv la căşti de realitate virtuală şi augmentată, care au potenţialul de a pune bazele unui viitor metavers.

Nu se cunoaşte, încă, numele pe care Facebook îl va purta pe viitor, sursele susţinând că este unul dintre cele mai bine păzite secrete în cadrul companiei. O variantă este Horizon, numele folosit până acum pentru versiunea de VR a reţelei sociale a companiei.

Facebook a spus că nu comentează „zvonuri sau speculații”

Facebook a investit puternic în realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR) și intenționează să își direcționeze cei trei miliarde de utilizatori prin intermediul mai multor dispozitive și aplicații.

Vestea vine într-un moment în care compania se confruntă cu un control sporit al guvernului SUA asupra practicilor sale comerciale. Parlamentarii din ambele părți au cerut un control al companiei, ilustrând furia în creștere din Congres cu Facebook.

Redenumirea poate face din Facebook una dintre aplicațiile care va supraveghea WhatsApp și Instagram.

Mai mult, schimbarea de nume a Facebook ar putea semăna cu mutarea făcută de Google, în urmă cu mai mulţi ani, când s-a transformat în Alphabet, scrie yahoo.com