„Schimbarea pe care ne-o cere Uniunea Europeană este ca tarifele acestea de referinţă să nu fie obligatorii, ele sunt orientative pentru piaţă. Dacă tot facem schimbarea aceasta în cadrul legislativ, haideţi să mai rezolvăm câteva lucruri care ne-au scăpat în trecut.”, a spus Bogdan Chiriţoiu, potrivit Informația Zilei.

„O eroare a fost introducerea poliţelor de o lună. Uneori este tentant să faci o poliţă de o lună, pentru că plăteşti mai puţin pentru acea lună, dar reînnoirea poliţelor nu este automată. În felul acesta scade gradul de acoperire cu RCA. De ce este important gradul acesta? Accidentele generează nişte pierderi. Ca să fie poliţa RCA cât mai mică trebuie să coste cât mai puţin reparaţiile şi să le împărţim la cât mai mulţi oameni. Dacă scade numărul celor care plătesc RCA, costul reparaţiilor se împarte la mai puţini. Deci, poliţa va fi mai scumpă. Noi asta spunem: haideţi să ne asigurăm că toată lumea care are maşină plăteşte un RCA şi haideţi să ne asigurăm că nu costă prea mult reparaţiile la service-uri. Punctul nevralgic al sistemului este: pe mine nu mă interesează cât costă reparaţia maşinii, pentru că este plătită de firma de asigurări.”, a explicat Chiriţoiu.

Potrivit președintelui Consiliului Concurenței, se ajunge la situații în care reparaţia unei maşini pe RCA este dublă faţă de cea plătită de către o persoană fizică. 

„Dar costurile acestea ale reparaţiilor se reflectă în poliţele RCA, că nu vine nimeni cu bani de-acasă.”, a punctat Chiriţoiu.

De asemenea, acesta a atenționat că instituţia pe care o conduce este, în continuare, atentă la firmele de asigurări. 

„Uneori nici cadrul nostru legal nu este suficient de bine pus la punct”, a subliniat Chiriţoiu, când s-a referit la amenda de 53 de milioane de euro, care le-a fost aplicată firmelor de asigurări pentru practicile din RCA.

„Anul trecut, preţurile erau substanţial mai mici decât acum trei ani. Nu ştiu pe ce se bazează noile calcule – le face ASF-ul (Autoritatea de Supraveghere Financiară – n.red.). Din ce ştiu, anul trecut tarifele reale plătite de oameni erau în unele cazuri mai mici decât cele maximale.”, a mai spus Chiriţoiu.

Preşedintele Consiliului Concurenţei a declarat că în următoarea perioadă va fi făcută o serie de propuneri ce vor viza piaţa carburanţilor, dar și legislaţia pentru distribuitorii de carburant.

„În aprilie, în câteva săptămâni, ieşim cu prima variantă a recomandărilor noastre pe piaţa de carburanţi, va fi pusă în dezbatere publică. Vedem ce reacţii primim. Când avea o opinie formulată, o vom transmite spre Guvern şi o să îi sprijinim să transpună cât mai mult din recomandările noastre”, a afirmat Bogdan Chiriţoiu.

„Problema este că o companie are aproape 50% din piaţă. O idee este cum să îl facem mai mic.”, a completat președintele Consiliului Concurenței. 

În opinia acestuia, o soluție bună ar fi aceea de a nu favoriza această companie atunci când sunt date în folosinţă punctele pentru carburanţi de pe autostrăzi, fiind încurajată competiţia între cei şase operatori mari.

 

Te-ar putea interesa și: