Blindate „prietenoase” cu mediul. Armatele trec pe linia Gretei Thunberg

Blindate „prietenoase” cu mediul. Armatele trec pe linia Gretei Thunberg Sursa foto: EVZ

„Eficiența energetică” va fi luată în considerare sistematic în programele de armament

De asemenea, din acest an, un „demonstrator de hibridizare a blindatelor” va fi dezvoltat , pentru a „furniza criteriile de selecție pentru motorizarea vehiculelor Griffon și VBCI care vor fi livrate până în 2028-2030”, precizează documentul.

Ulei de rapiță în loc de kerosen

De precizat că vehicului Arquus a început deja această cale cu un model având propulsive diesel-electrică care, prezentat în august 2017, a parcurs 5.000 km (inclusiv 800 km pe nisip) fără niciun eșec, în timpul unei campanii de testare de 18 luni.

În ceea ce privește sectorul aviației, care reprezintă 50% din necesarul de energie al Ministerului Forțelor Armate, recurgerea la biocombustibili este, pentru moment, cea mai bună opțiune disponibilă. Obiectivul este creșterea consumului de biocombustibili la 5% până în 2030. Apoi la 50% până în 2050, pentru a atinge „neutralitatea carbonului”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Și în domeniul maritim, randamentul energetic al viitoarelor nave (în afară de cele cu propulsie nucleară) „va face obiectul unei ameliorări a conceptelor (hidrodinamică, consum ajustat de energie electrică, capacități de producție mai rentabile și rețea de distribuție optimizată) fără a se pierde din vedere necesitatea consolidării echipamentelor și rezerva de putere indispensabilă”.

Dacă dimensiunea și misiunile următoarelor nave vor fi luate în considerare, ideea este de a favoriza „toate arhitecturile electrice” atunci când va fi posibil.

Între timp, programul viitoarelor nave de patrulare oceanică va „include componenta de eficiență energetică”.

articol sustinut