Blindate „prietenoase” cu mediul. Armatele trec pe linia Gretei Thunberg
- Tudor Borcea
- 28 septembrie 2020, 08:33
De asemenea, din acest an, un „demonstrator de hibridizare a blindatelor” va fi dezvoltat , pentru a „furniza criteriile de selecție pentru motorizarea vehiculelor Griffon și VBCI care vor fi livrate până în 2028-2030”, precizează documentul.
Ulei de rapiță în loc de kerosen
De precizat că vehicului Arquus a început deja această cale cu un model având propulsive diesel-electrică care, prezentat în august 2017, a parcurs 5.000 km (inclusiv 800 km pe nisip) fără niciun eșec, în timpul unei campanii de testare de 18 luni.
În ceea ce privește sectorul aviației, care reprezintă 50% din necesarul de energie al Ministerului Forțelor Armate, recurgerea la biocombustibili este, pentru moment, cea mai bună opțiune disponibilă. Obiectivul este creșterea consumului de biocombustibili la 5% până în 2030. Apoi la 50% până în 2050, pentru a atinge „neutralitatea carbonului”.
Și în domeniul maritim, randamentul energetic al viitoarelor nave (în afară de cele cu propulsie nucleară) „va face obiectul unei ameliorări a conceptelor (hidrodinamică, consum ajustat de energie electrică, capacități de producție mai rentabile și rețea de distribuție optimizată) fără a se pierde din vedere necesitatea consolidării echipamentelor și rezerva de putere indispensabilă”.
Dacă dimensiunea și misiunile următoarelor nave vor fi luate în considerare, ideea este de a favoriza „toate arhitecturile electrice” atunci când va fi posibil.
Între timp, programul viitoarelor nave de patrulare oceanică va „include componenta de eficiență energetică”.