BCR a decis să renunțe la 25% din spațiile de birouri

BCR a decis să renunțe la 25% din spațiile de birouri BCR / sursa foto: Profimedia

La doar câteva zile după ce românii au început să boicoteze firmele austriece, în contextul eșecului Schengen, Banca Comercială Română (BCR), membră a grupului austriac Erste și a doua cea mai mare instituție bancară din țară, a decis să renunțe la sediul central din complexul de birouri Business Garden Bucharest, renunțând la 25% din spațiile de birouri.

Marți, Compania Națională de Drumuri (CNAIR) a decis să-și mute banii din conturile Băncii Comerciale Române (BCR), deținută de grupul austriac Erste. CNAIR a hotărât să migreze către CEC, instituție financiară cu capital românesc. Și mai mulți oameni de afaceri au luat atitudine. Firma Reiser cu sediul în Bârlad și-a închis conturile de la Raiffesein Bank și BCR, precum și contul de la OMV Petrom.

Recent, banca a luat decizia de a renunța la sediul central din complexul de birouri Business Garden Bucharest, deși a inaugurat birourile din această clădire în 2020, în plină pademie - când angajații lucrau de acasă -, și avea contract de închiriere până în 2025 cu Vastint, companie cu acționari comuni la IKEA.

Banca plănuia să mute acolo aproximativ 1000 de angajați

Totuși, la solicitarea profit.ro, reprezentanții BCR au explicat că decizia vine odată cu un demers legat de introducerea unui program de lucru mai flexibil și mai eficient, numit Smartwork@BCR, lansat în 2021, iar asta nu va afecta numărul de angajați.

Ne puteți urmări și pe Google News

Se pare că sediul închiriat nici măcar nu ar fi fost folosit până acum. Banca a plătit trei ani de chirie, adică aproape peste șase milioane de euro. Banca plănuia să mute acolo cei aproximativ 1000 de angajați care lucrau în sediul principal de pe Calea Victoriei, denumit Bucharest Financial Plaza, fostul sediu Bancorex, vândut după mutarea austriecilor de la Immofinanz.

„Decizia de relocare în sediul The Bridge este un demers legat exclusiv de introducerea unui program de lucru mai flexibil și mai eficient, care poartă denumirea de Smartwork@BCR și care a fost lansat în 2021. Numărul de angajați rămâne același, iar relocarea este un răspuns la dorințele colegilor, care încorporează deja elementele de flexibilitate în viața de birou, de la zile de home office și politica de hot desking.

Hot desking înseamnă crearea de facilități mai bune pentru colaborare și comunicare, prin care colegii pot lucra din orice spațiu din birou: de la săli de ședință, zone de relaxare, cafeterie sau de la birourile din zonele formale și informale“, au transmis reprezentanții BCR.