Avocatul Adrian Cuculis, despre practicile furnizorilor de energie la emiterea facturilor. „În spatele regularizărilor se ascunde o mare țeapă”
- Iulia Moraru
- 7 noiembrie 2022, 21:46
Avocatul Adrian Cuculis trage un semnal de alarmă referitor la practicile furnizorilor de energie electrică la emiterea facturilor. El a explicat la ce să fie atenți consumatorii și care sunt situațiile în care vorbim despre o ilegalitate.
O mare problemă în privința facturilor la energie este dată de clauzele din contractele de furnizare, care au incluse prețuri fluctuante. Tocmai de aceea, români trebuie să fie extrem de atenți la ceea ce semnează.
Adrian Cuculis susține că regularizările sunt o țeapă pentru români
„Problema cea mai mare este că în contractele cu consumatorii avem acele clauze care sunt absolut fluctuante. Dacă luna asta ai 10 lei vine notificarea de luna viitoare şi ai 12 lei sau 15 lei sau cine ştie cât.
Poate fi o explicație că nu mai se poate vinde energie pe preţul acela, dar nu este treaba consumatorului. Eu dacă am semnat astăzi un contract, am pretenția ca pe toată perioada desfășurării sale să fie respectat preţul respectiv”, a susținut avocatul.
El a continuat și a afirmat că se poate regulariza suficient de mult până ajungem la facturi de 20.000 de euro. Potrivit acestuia, regularizarea se poate face pe maximul trei luni, iar o regularizare pe o perioadă mai mare de timp este absolut ilegală.
Regularizarea a venit pe fondul faptului că s-au modificat modul de facturare şi modul de implementare.
Avocatul a susținut că factura de 20.000 de euro avea făcută regularizarea pe trei ani, însă în acest caz vorbim nu despre o chestiune abuzivă, ci despre una „ilegală”.
„În spatele acestor regularizări se ascunde o mare țeapă. Adică fac regularizarea pe trei luni ca să pară legală, apoi mai fac pe încă trei luni şi tot aşa. Orice fel de regularizare mai mare de trei luni de zile este absolut ilegală”, a explicat avocatul Adrian Cuculis.
Cum trebuie să procedăm dacă sesizăm o neregulă
Potrivit avocatului Adrian Cuculis, primul pas pe care trebuie să-l facem în astfel de situații este să ne adresăm în scris furnizorului, iar dacă nu ni se răspunde în termen de 15 zile trebuie să mergem la Protecţia Consumatorului (ANPC) sau ANRE, cu mențiunea că la ANPC se pot duce doar persoanele fizice.
Ulterior sesizărilor, se suspendă obligația de a plăti facturile enorme, până ce ANRE indică o soluție de rezolvare a situație, potrivit Antena 3 CNN.