Cu o notabilă excepţie, Beetle, producătorul german, care a dat, ieri, o nouă lovitură de imagine, cu faceliftul Passat-ului CC, deţine un portofoliu unitar din punct de vedere estetic.
Polo pare un Golf mai mic, iar SUV-ul Tiguan - un Touareg compact. Jetta este leită Passat, în timp ce extensia "de fiţe" a gamei de clasă medie, CC-ul, prezentat ieri după un retuş estetic, seamănă acum, din anumite unghiuri, tocmai cu vârful de gamă, Phaeton. Toate au trăsături-cheie comune.
La finele unui proces laborios şi întins pe o perioadă de câţiva ani, Volkswagen şi-a conturat un portofoliu parcă tras la indigo. Cu o notabilă excepţie, retromobilul Beetle.
Passatul cu aere de coupé era ultimul Volkswagen care nu adoptase noua identitate vizuală imaginată de directorul de design Walter da Silva.
Noul CC va fi expus, luna aceasta, la Salonul auto de la Los Angeles, şi pus în vânzare după 1 februarie 2012.
Look nou, motoare vechi
După facelift, Passat CC etalează un aer mai sever. Au fost redesenate blocurile optice faţă-spate (cu tehnologie LED), grila radiatorului, zona proiectoarelor, bara spate, capacul portbagajului.
Modificările din cabină sunt mai subtile, compensate cu un pachet mai consistent de dotări, cu senzor de detectare a oboselii şi sistemele Side Assist Plus, Lane Assist şi Dynamic Light Assist.
Motorizările rămân cele consacrate 1.8 TSI - 160 CP, 2.0 TSI - 210 CP, 3.6 FSI (V6) - 300 CP, alimentate cu benzină, plus turbo dieselul 2.0 TDI, cu 140 sau 170 CP.