Autostrada Nordului. Legătura cu Ungaria se va face în mare viteză

Autostrada Nordului. Legătura cu Ungaria se va face în mare viteză Poriectul drumului expres Satu Mare - Oar, care va asigura legătura cu granița maghiară. Sursa foto: CNAIR

Ministerul Transporturilor vrea să demareze procedurile de expropriere în vedera construirii Drumului Expres Satu Mare – Oar, la granița cu Ungaria. În acest sens a fost inițiat un proiect de hotărâre de guvern care prevedede despăgubiri pentru proprietarii afectați de măsură. Drumul Expres Satu Mare – Oar este parte a proiectului Autostrada Nordului.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) intenționează să demareze procedurile de expropriere pentru construcția Drumului Expres Satu Mare – Oar care va face legătura cu granița maghiară. Proiectul este cunoscut și drept Autostrada Nordului.

În acest sens, Ministerul condus de Sorin Grindeanu propune o hotărâre de guvern prin care să fie acordate despăgubiri proprietarilor de terenuri din zonă. Suma totală, estimată, conform calculelor reprezentanților de la Transporturi se ridică la 7,33 de milioane de lei.

Conform estimărilor, pentru ca lucrarea să se desfășoare în condții optime, va fi expropriată o suprafață de 1,67 de milioane m.p., aferentă unui număr de 597 de imobile proprietate privată.

Ne puteți urmări și pe Google News

Lungimea totală a viitorului drum expres va fi de 14,862 km, traseul fiind format din 10,831 km drum expres și 4,031 km drum de legătură. Viteza de circulație, stabilită prin proiect, pentru drumul expres este de 120 km/h, iar viteza pentru bretelele nodurilor rutiere este de 60 km/h.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor

Ministerul Transporturilor anunță exproprieri pentru un viitor drum expres Sursa foto: Razvan Valcaneantu EEC

Avantajele viitorului Drum Expres

Proiectul Drumului Expres este apare în strategia de strategia de implementare a coridorului transfrontalier 3 CTF3 – „Someș”.

Viitorul Drum Expres, arată inițiatorii investiției, va permite parcurgerea într-un timp mai scurt a distanțelor lungi, pentru persoane și mărfuri, datorită vitezei mai mari de deplasare a vehiculelor. De asemenea se urmărește reducerea costurilor operaționale și îmbunătăţirea siguranței circulației.

În prezent, legătura dintre Satu Mare și granița româno-ungară se face pe drumul național DN 19A (Satu Mare – Petea), cu câte o bandă de circulație pe sens. Din acest motiv, traficul este foarte ridicat, iar pe anumite sectoare atinge capacitatea maximă de circulație.

CNAIR a aprobat documentația tehnică

Indicatorii tehnico – economici pentru obiectivul de investiții „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)” au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului nr. 1439/2022. Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR a avizat în iulie 2022 Studiul de Fezabilitate pentru proiect, după cum anunța directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol. De asemenea, a fost obținut și Acordul de Mediu necesar pentru această investiție.

„În continuare, prestatorul va elabora documentația pentru obținerea autorizației de construcție și a Proiectului Tehnic”, mai spunea atunci Cristian Pistol.

Proiectul prevede realizarea a două noduri rutiere, șapte pasaje (trei superioare și patru inferioare), 54 de podețe, două spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare. Noul drum face parte din proiectul cunoscut ca Autostrada Nordului, ce va asigura legătura cu Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava.