Atenție, șoferi! Schimbare istorică în traficul din România. Existau riscuri foarte mari

Atenție, șoferi! Schimbare istorică în traficul din România. Existau riscuri foarte mariSursa: arhivă EVZ

Autoritatea care se ocupă de administrarea drumurilor, CNAIR, a anunțat că va îngusta porțiunile de drum considerate periculoase. Șefii instituției consideră că astfel vor reduce numărul de accidente de pe șoselele României.

Pe ruta DN2-E-85, între Sinești și Movilița, a fost pusă în practică deja măsura CNAIR, prin care benzile de circulație sunt reduse cu jumătate de metru fiecare, astfel încât să se creeze o bandă suplimentară de circulație. În acest mod, CNAIR evită exproprierile și speră să reducă numărul de accidente din zonele cunoscute ca fiind periculoase pentru șoferi.

DN2 are o singură bandă de circulație pe sens

Lucrările de pe DN2 urmăresc crearea unei benzi alternative pentru șoferi, mai ales pentru faptul că acest drum național are doar o singură bandă pe sens, iar marginile drumului, care sunt largi, îi fac pe conducătorii auto să considere această porțiune drept o a două bandă de circulație pe sensul de deplasare.

Mai mult, Ministerul Transporturilor a venit cu propunerea de a reduce unele benzi la 3 metri pe porţiunile periculoase, astfel încât pe un sens să se poată deplasa şi două tiruri simultan.

Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, a declarat că "după ce va fi gata A7, care uneşte Bucureştiul de Bacău şi până la Siret-Suceava, când o să fie gata, o să fie trafic în continuare pe E85. Acest 2+1 plus autostrada o să însemne un grad de siguranţă maximă. O să salvăm vieţi imediat şi asta a demonstrat segmentul de test dintre Sineşti şi Moviliţa”,

Banda alternativă s-ar putea întinde pe sute de kilometri

Responsabilii CNAIR anunță că vor să adopte soluția benzilor alternative pe sute de kilometri și pe o perioadă ce vizează următorii ani.

„Dorim să aplicăm această soluţie până la Bacău, pe 290 de kilometri aproape vom aplica configuraţia pe DN2, până când se vor finaliza lucrările la Autostrada Moldovei. E un proiect prins în PNRR. Până în 2026 trebuie finalizat”, a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Un specialist în siguranță rutieră atrage atenția cu privire la riscurile de pe șosele

Specialistul Costin Tătuc afirmă că : "E necesar ca această soluţie să fie aplicată cu realizarea tuturor măsurilor necesare pentru a semnaliza şi a separa corect fluxurile de trafic. Foarte mulţi şoferi ajung să conducă din obişnuiţă, cunoscând un traseu, aproape că nu mai sunt atenţi la semnalizarea rutieră”.

 

Ne puteți urmări și pe Google News