Schimbări pe piața RCA. Ce beneficii vor avea șoferii

Schimbări pe piața RCA. Ce beneficii vor avea șoferii Șoferi în trafic. Sursa foto: Dreamstime.com

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat în dezbatere publică un proiect de modificare a Normei 20/2017. Schimbarea ar putea aduce un beneficiu important pentru șoferi.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va avea acces total la baza de date AIDA datorită proiectului de normă. AIDA cuprinde informații în legătură asigurările RCA și dosarele de daună aferente. De asemenea, în acea bază de date pot fi găsite și informații legate de rezervele pe care societățile le dețin pentru a garanta plata despăgubirilor. Schimbarea este prevăzută într-un proiect de normă lansat în dezbatere publică și va putea mări puterea de supraveghere a instituției.

În plus, ASF a mai menționat că scopul proiectului este acela de a garanta, la orice moment, accesul neîngrădit al instituției la informațiile legate de evoluția rezervei de daune avizate a fiecărui asigurător RCA și de nivelul de piață. De asemenea, instituția va putea monitoriza modificărilor efectuate asupra acestei rezerve în raport cu data plății sau respingerii de la plată a dosarului de daună pentru care a fost constituită.

Baza de date AIDA este gestionată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR). AIDA este continuatoarea, în variantă îmbunătățită cu mai multe funcții, a fostei baze de date CEDAM. Ea are informații privind toate polițele RCA emise în România, dar și despre dosarele de daună înregistrate în baza RCA.

Ne puteți urmări și pe Google News

Care este beneficiul schimbării pentru șoferii din România

Accesul ASF în timp real la detaliile din dosarele de daună este importantă pentru șoferii păgubiți. Sunt înregistrate peste 400.000 de dosare de daună pe RCA, în fiecare an, în țara noastră. Un aspect alarmant este că numărul acestora este în continuă creștere. Cu toate că în ultima perioadă problemele cu plata daunelor s-au mai atenuat, piața din România este caracterizată de întârzieri la plată sau plăți parțiale către șoferi.

Acest lucru se întâmplă deoarece firmele care au volume mari de vânzări, ajung să aibă și un volum proporțional de daune. În plus, aceste firme nu au reușesc să gestioneze corect aceste probleme din motive operaționale sau pentru că nu dețin capitalul necesar pentru a constitui rezerve. Cel mai important indicator pentru stabilitatea unei companii de asigurări sunt rezervele, mai ales, cele de daună, notează Economica.net.