Aproape 1.000 de întârzieri ale aeronavelor într-o săptămână pe aeroportul Henri Coandă

Aproape 1.000 de întârzieri ale aeronavelor într-o săptămână pe aeroportul Henri Coandă Companie aeriană. Sursa foto: Arhiva EVZ

Aproximativ 1.000 de curse aeriene au avut întârzieri mai mari de jumătate de oră şi peste 50 au fost anulate în ultima săptămână pe cel mai mare aeroport internațional din România, Aeroportul Henri Coandă.

Cele 1.000 de întârzieri sau anulări au intervenit din multiple cauze,  fie din lipsa echipajului, fie din cauza restricțiilor pe anumite rute, potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.

În ultima săptămână, pe Aeroportul Henri Coandă, un număr de 957 de zboruri (aterizări și decolări) au înregistrat întârzieri mai mari de 30 minute.

„Companiile aeriene care au operat aceste zboruri au comunicat că întârzierile au fost generate de cauze precum rotația aeronavei sau a echipajului, restricțiile pe rută, lipsa echipajului, piloți sau însoțitori de bord sau a aeronavei, încărcarea sau descărcarea obiectelor voluminoase, facilitățile de aeroport sau defecțiuni ale aeronavei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Numărul întârzierilor corespunde, în general, cotei de piață a companiilor aeriene pe AIHCB, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (264 de zboruri), Tarom (162 de zboruri), Ryanair (148) și Blue Air (99 de zboruri).

În același interval de referință (30 iunie- 6 iulie) 56 de zboruri au fost anulate de către companiile aeriene (30 de decolări și 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair 6, iar Tarom 4 zboruri anulate.

În intervalul 30 iunie – 6 iulie, pe AIHCB au fost operate 2.357 de zboruri (1.189 aterizări și 1.177 decolări)", au transmis reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București.

Aceleași probleme pe mai multe aeroporturi din Europa

Cu o criză a personalului calificat se confruntă și alte aeroporturi de pe continentul european. Spre exemplu, aeroporturile germane au în prezent o nevoie acută de angajați. Această lipsă a dus la formarea de cozi fără sfârșit, zboruri întârziate sau chiar anulate.

Din cauza situației din aeroporturi, operatorii germani vor acum să angajeze personal suplimentar din Turcia.

Blocaje pe alte aeroporturi, cum ar fi cele din Spania sau Franța, au fost cauzate de greve, organizate de lucrători ai companiilor aeriene, nemulțumiți de salariile primite în raport cu inflația.