Anunţul momentului pentru milioane de români! Ce trebuie să facă dacă muncesc în străinătate. Este obligatoriu

Anunţul momentului pentru milioane de români! Ce trebuie să facă dacă muncesc în străinătate. Este obligatoriu Sursa foto: Arhiva EVZ

Românii care vor să plece la muncă în alte țări trebuie să semneze două contracte. Dacă nu fac asta, autoritățile consideră că încalcă Legea 156/2000. Angajatorul va cere aceste documente, iar românii sunt nevoiți să aibă toate aceste acte pentru a munci în legalitate.

Mulți români încearcă să își găsească un loc de muncă avantajos peste hotare. Aceștia sunt nevoiți să părăsească țara din cauza sumelor de bani prea mici. Însă, înainte de a se angaja la un patron străin, ei trebuie să-și cunoască drepturile și obligațiile, care sunt prevăzute în Legea 156/2000. Nu poți pleca la job în străinătate dacă nu semnezi două contracte.

Nu contează dacă alegi un loc de muncă într-o țară din UE. Nu te poți angaja dacă nu primești de la angajator un contract de mediere și unul de muncă.

Avocat.net subliniază că te poți angaja în străinătate ”prin intermediul unui agent de plasare a forței de muncă în străinătate sau furnizor de servicii de plasare”. Asta în detrimentului unei oferte de job anunțată de o companie internațională sau cea primită de la persoane cunoscute, fizice.

Ne puteți urmări și pe Google News

Nu te poți angaja fără aceste contracte

Contractul de mediere trebuie să conțină:

- Cine este agentul/furnizorul de serviciu, - Numele angajatorului și țara pentru care se semenează contractul de mediere, - Contactele angajatorului, precum: număr de telefon, adresă, mail, fax. - Detalierea sarcinilor muncii și a condițiilor de lucru, implicit durata contractului, condițiile de transport, salariul

Sursa foto: Pixabay

- Informații despre condițiile încetării contractului

Agentul de plasare este obligat să ofere serviciile de mediere fără a percepe taxe. Românii trebuie să respecte legea, dacă nu vor să plătească despăgubiri, dar nu mai mult de 200 de euro, ”decât în cazul în care prin contract au fost agreate și plătite alte sume”.

Ce conține contracul de muncă:

- Date cu privire la angajator, - Funcția ocupată la viitorul job, - Perioada de angajare, încetare a sarcinilor și condițiile de muncă, - Orele de muncă, pauza, - Plata pe oră, plata lunară, modalitățile de plată, - Ce sporuri se aplică, - Drepturile salariatului, - Date cu privire la concediul de odihnă, - Date cu privire la asigurarea medicală, - Informații despre acordarea despăgubirilor, - Condiții de repatriere, transport condiţiile de transport, - Detalii despre situațiile de la serviciu care pot periclita viața, - Date cu privire la libertatea și siguranța salariaților, - Ce taxe se percep,se impozitează, - Date de contact ale ambasadei României în țara unde are loc angajarea, - Date despre cum se poate depune o reclamaţie.

Fiecare angajat, aflat la prima mediere, are la dispoziție 5 zile. Termen de 2 zile au persoanele care nu sunt la prima mediere.