Americanii de la Bechtel îi iau apărarea lui Adrian Năstase

Americanii de la Bechtel îi iau apărarea lui Adrian Năstase

Bechtel regretă faptul că atât compania, cât şi diferiţi oficiali români au continuat să fie obiectul unei "critici publice eronate şi injuste" în legătură cu semnarea şi derularea contractului privind Autostrada Transilvania. Compania americană a trimis presei prima reacţie oficială după anunţarea semnării acordului prin care renunţă la construirea a circa 300 de kilometri de autostradă.

"Este regretabil faptul că Bechtel şi diferiţi oficiali români au continuat să fie obiectul unei critici publice eronate şi injuste în legătură cu acest contract (cel privind Autostrada Transilvania - n.r.) (...) În decursul anilor, am lucrat împreună cu Guvernul de la momentul respectiv, indiferent de apartenenţa politică a acestuia. Bechtel şi-a desfăşurat în permanenţă activitatea în conformitate cu cele mai riguroase standarde etice. Orice sugestii care ar indica o situaţie contrară sunt nefondate în totalitate şi subminează interesele profesionale ale tuturor celor care lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii din România prin Autostrada Transilvania", se arată în comunicat.

Voalat, Bechtel ia apărarea fostului premier Adrian Nastase, ţinta mai multor acuzaţii privind forma deloc avantajoasă pentru statul român în care a fost semnat contractul. Adrian Năstase ere şeful guvernului la momentul semnării contractului cu Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania. Premierul Emil Boc declara, după încheierea acordului prin care americanii renunţau la construcţia a 302 kilometri de autostradă, că Adrian Năstase ar trebui să le ceară românilor scuze de şase miliarde de ori.

"Vreau să ştiţi că prin negociere sau prin renegocierea contractului încheiat în 2004 de către Adrian Năstase s-au economisit şase miliarde de euro la bugetul de stat, pentru că banii pentru Bechtel sunt de la bugetul de stat, nu sunt bani din fondurile europene sau din altă parte. Şase miliarde de euro s-au economisit de la bugetul de stat", declara Boc.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reprezentanţii Bechtel au precizat că, începând din ziua în care compania a semnat contractul de construire a Autostrăzii Transilvania, ţelul suprem a fost acela "de a livra o autostradă la standarde înalte pentru cetăţenii din România", aşa cum a reuşit să facă pentru alte ţări din regiune şi în alte părţi din lume. Bechtel: Suntem angajaţi să întreprindem acţiunile pentru a finaliza cele 2 secţiuni ale autostrăzii începute

De asemenea, reprezentanţii Bechtel au precizat că sunt "deplin angajaţi în a întreprinde toate acţiunile necesare care permit reînceperea lucrărilor şi finalizarea acestor două secţiuni ale autostrăzii" pe care au rămas să lucreze, respectiv tronsoanele Câmpia Turzii - Cluj Vest şi Suplacu de Barcău - Borş.

Renegocierea contractului cu Bechtel a dus la posibilitatea scoaterii la licitaţie a şase din cele opt tronsoane ale Autostrăzii Transilvania pentru cel mult 7,2 milioane de euro pe kilometru. Guvernul a avizat noul contract, care prevede că Bechtel va finaliza cele două tronsoane pe care le are în lucru la un cost de 6,9 milioane euro/km.

Bechtel va continua lucrările la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii. Timp de şapte ani, americanii au finalizat doar circa 54 de kilometri de autostradă pe tronsonul Câmpia Turzii - Cluj Vest (Gilău),  dar au încasat de la statul român peste 1,5 miliarde de euro.

Acordul încheiat de auto­rităţile române cu americanii prevede şi finalizarea lucrărilor la tronsoanele pe care Bechtel încă lucrează în 2013.