Alegeri parlamentare 2024. Cărțile de identitate, eliberate și în weekend. Programul complet

Alegeri parlamentare 2024. Cărțile de identitate, eliberate și în weekend. Programul completSursa foto: Arhiva EVZ

În contextul alegerilor parlamentare din 2024, Direcţia Generală de Evidenţa Persoanelor a Municipiului Bucureşti a anunțat un program special de lucru pentru eliberarea cărților de identitate, destinat cetățenilor care doresc să își actualizeze cărțile de identitate înainte de vot. Astfel, instituțiile din sectoarele Capitalei vor fi deschise și în weekend, pentru a răspunde cerințelor acestora și a asigura exercitarea dreptului de vot. Programul extins se va desfășura în perioada 30 noiembrie - 8 decembrie 2024.

Cărțile de identitate, eliberate și în weekend

În perioada premergătoare alegerilor parlamentare din 2024, Direcţia Generală de Evidenţa Persoanelor a Municipiului Bucureşti va prelungi programul de lucru cu publicul pentru eliberarea documentelor de identitate.

Activitatea va include și zilele de sâmbătă și duminică, între 30 noiembrie și 8 decembrie, pentru a asigura că toți cetățenii au posibilitatea să-și obțină actele necesare exercitării dreptului de vot.

Programul va fi între 8:00 și 16:00 în zilele de sâmbătă și între 7:00 și 21:00 în duminicile respective.

Modalitățile de plată pentru obținerea cărților de identitate

Taxa pentru eliberarea unei cărți de identitate este de 7 lei și poate fi achitată prin diverse metode, inclusiv online, prin transfer bancar sau fizic la ghișeele Direcțiilor de Evidență a Persoanelor din sectoarele Bucureștiului.

Detaliile pentru plata taxei sunt disponibile pe site-urile instituțiilor locale. În cazul în care solicitantul nu poate prezenta toate documentele necesare, va fi emisă o carte de identitate provizorie (CIP), iar taxa de 1 leu se va plăti în aceleași condiții.

Buletin

Buletin. Sursa foto: Arhiva EVZ

Cerințele pentru obținerea actelor de identitate

Pentru a obține o carte de identitate, cetățenii trebuie să depună o cerere scrisă și să prezinte documentele care dovedesc numele, data nașterii, statutul civil, cetățenia română și adresa de domiciliu sau reședință.

Dacă nu sunt îndeplinite toate cerințele, se poate solicita o carte de identitate provizorie, iar solicitantul va trebui să depună două fotografii recente și să plătească taxa corespunzătoare, a transmis Primăria Municipiului Bucureşti.