Săptămâna trecută au fost recepționate lucrurile executate la pistă și în 25 iunie, ziua primului zbor, a fost obținut certificatul de autorizare de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, document ce confirmă că de pe Aeroportul Transilvania se poate opera în condiții de maximă siguranță.

În urmă cu doi ani, aeroportul a fost închis după ce toate companiile s-au retras din cauză că nu mai prezenta siguranță. Capacitatea pistei nu este suficientă pentru numărul de zboruri pe care le au aeronavele Airbus 320. Aeroportul Tîrgu Mureș a fost nevoit să publice capacitatea reală pe care o au după ce Autoritatea Aeronautică Civilă a constatat că datele pe care le dădeau nu erau reale. Acum s-au ambiționat și capacitatea portantă (PCN) a pistei, în urma expertizei tehnice realizate săptămâna trecută, este de 70, în condițiile în care, conform cerinţelor proiectului acesta trebuia să fie de minim 55 iar înainte de începerea lucrărilor acesta a fost de 26. Acest lucru face posibil ca de pe Aeroportul din Tîrgu Mureş să se poată zbura cu aeronave Airbus 320, dar şi cu aeronave mai mari.

Lucrările de reabilitare a pistei de aterizare/decolare au fost realizate de Asocierea de firme PORR Construct SRL și Geiger Transilvania SRL, valoarea lucrărilor recepționate fiind de 56.758.085 lei cu TVA inclus. Din această suma, 50 de milioane lei reprezintă finanţarea acordată de Guvernul României, restul sumei fiind suportată din bugetul judeţului Mureş.

În această săptămână va fi reluată și operarea zborurilor Wizz Air către două destinații, respectiv Dortmund și Memmingen. De asemenea, cursa de Antalya va fi operată săptămânal până la finalul lunii septembrie. Conducerea Aeroportului Tîrgu Mureş duce discuţii continue cu toţi operatorii aerieni pentru diversificarea destinaţiilor accesibile de la Tîrgu-Mureş.