Rețeaua secretă care l-a promovat pe Călin Georgescu pe Facebook. A cheltuit peste 260.000 de euro

Rețeaua secretă care l-a promovat pe Călin Georgescu pe Facebook. A cheltuit peste 260.000 de euroHacker. Sursa foto: Pixabay

Nu doar platforma TikTok a fost folosită pentru a răspândi mesaje politice neverificate înainte de alegeri. O rețea secretă a promovat constant pe Facebook și Instagram imaginea de "patriot" a lui Călin Georgescu.

„În timp ce rolul TikTok în amplificarea dezinformării în timpul campaniei electorale din România a fost în centrul atenției, noi dovezi arată că platformele Meta Facebook și Instagram au fost utilizate pentru a răspândi mesaje politice agresive, afirmații neverificate și relatări polarizante”, se arată într-un raport realziat de Reset Tech și Check First.

Călin Georgescu, „președinte patriot”

Elena Lasconi, candidata USR, era numită în postări „diavol” și „marionetă” a Occidentului. Actualul președinte, Klaus Iohannis, a fost descris drept un „dictator”.

De cealaltă parte, Călin Georgescu a fost portretizat drept un „președinte patriot”, care apără națiunea de clasa politică. Unele dintre anunțuri exprimau, de asemenea, susținerea pentru George Simion, liderul partidului naționalist Alianța pentru Unirea Românilor.

Campania a fost derulată pe 25 de pagini de Facebook, aparent distincte, dar care au aceași infrastructură de găzduire, publicitate și e-mail, ceea ce indică un efort organizat de a influența alegerile, potrivit raportului realizat de Reset Tech și Check First.

Social Media, Facebook

Social Media, Facebook. Sursa foto: Pixabay

260.000 de euro pentru publicitate

Nu se știe cine se află în spatele rețelei, dar aceasta a cheltuit peste 260.000 de euro pentru publicitate electorală pe Facebook și Instagram.

Reclamele au fost vizualizate de 199 de milioane de ori începând cu luna august.

Profilurile advertiserilor înregistrați aveau pagini de Facebook cu administratori localizați în mare parte în România și se prezentau ca site-uri de știri sau divertisment.

Dar site-urile nu aveau informații juridice sau editoriale, iar multe erau legate prin adrese IP comune, design web identic și configurații comune de e-mail și ad-tech, indicând o structură de administrare centralizată, potrivit raportului.