Directorii TikTok, audiați în Parlamentul European. Alegerile din România, tema centrală
- Andrei Arvinte
- 3 decembrie 2024, 07:55
Comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor va audia, astăzi, reprezentanții TikTok cu privire la modul în care compania aplică normele digitale ale UE, în contextul recentelor alegeri din Europa. Anunțul a fost făcut de eurodeputatul PSD Dan Nica.
„Mediul digital trebuie să fie unul sigur, lipsit de manipulări şi ingerinţe care să afecteze discursul civic şi procesele democratice.
În urma intervenţiei mele în Parlamentul European, Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorilor (IMCO) a decis să organizeze marţi, 3 decembrie, o audiere oficială cu reprezentanţii TikTok.
Tema va fi «Îndeplinirea obligaţiilor TikTok prevăzute în Directiva Serviciilor Digitale (DSA) în contextul ultimelor evoluţii»”, a declarat Dan Nica.
Întrebările comisiei
Astăzi, comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor va purta o discuție cu Caroline Greer, director de politici publice și relații guvernamentale la TikTok, și Brie Pegum, director global de produse, autenticitate și transparență la TikTok.
Se așteaptă ca deputații europeni să adreseze întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu regulamentul digital al UE, pentru a asigura un spațiu online sigur, transparent și demn de încredere, în special în perioadele electorale.
Legea privind serviciile digitale, care a intrat pe deplin în vigoare la 17 februarie 2024, stabilește obligații stricte pentru furnizorii de servicii digitale, cum ar fi rețelele de socializare sau piețele, pentru a combate conținutul ilegal, dezinformarea online și alte riscuri societale online.
Alegerile din România
Comisia Europeană, care are competențe de investigare și sancționare în temeiul DSA, a început să analizeze strategiile de conformitate ale mai multor platforme online foarte mari.
În contextul alegerilor actuale din România, Comisia a întrebat despre procesul de gestionare a riscurilor al TikTok în ceea ce privește manipularea informațiilor, sistemele de recomandare și accesul terților la date.
Comisia s-a interesat anterior cu privire la proiectarea și funcționarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube și Snapchat și, mai precis, cu privire la măsurile luate de TikTok pentru a reduce riscurile legate de alegeri, pluralismul media și discursul civil.
Reprezentanţii TikTok au declarat că nu au fost găsite dovezi ale unei „operaţiuni de influenţă ascunsă” pe platformă, în ultimele săptămâni, legate de alegerile prezidenţiale din România şi nici dovezi de influenţă străină.