Service-urile auto, la un pas de tragedie. Nou scandal pe piața RCA

Service-urile auto, la un pas de tragedie. Nou scandal pe piața RCA Service auto. Sursa foto: autotop_service/ Pixabay

Service-uri auto amenințate cu pistolul de clienții nemulțumiți. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) atrage atenția Guvernului și Parlamentului României cu privire lamodificările care se doresc a fi aduse prin Plx-216 -2024 la Lege RCA 132/2017.

COTAR se revoltă

În Germania, se pedepsește cu închisoare semnarea oricărui contract de colaborare între un asigurător și un service auto. În România, Parlamentul, ASF și Consilul Concurenței doresc să modifice legea astfel încât doar service-urile aflate sub contract cu asiguratorul să poată efectua reparații. Autoritățile doresc ca aceste service-uri să fie obligate să accepte tarifele impuse de asigurători, ceea ce conduce, în mod inevitabil, la situații în care păgubiții, nemulțumiți de calitatea reparațiilor, ajung să amenințe angajații service-urilor.

mecanic

Sursa Foto: Dreamstime.com

Din cauza tarifelor reduse și a discounturilor impuse de societățile de asigurări multinaționale, prin contracte dezavantajoase cu service-urile auto, principalii afectați sunt păgubiții și asigurații, care sunt obligați să accepte reparații de proastă calitate din partea service-urilor auto aflate sub contract cu asiguratorul, precum și să achite diferențe la reparațiile auto datorită faptului ca societățile de asigurări refuza plata dosarelor sau au intrat în faliment, cu complicitatea ASF.

Mecanic

Mecanic. Sursa foto: Dreamstime.com

Service-uri auto amenințate cu pistolul

În urmă cu câteva zile, angajații unui service auto au fost amenințați cu moartea de către proprietarul unui vehicul prost reparat care a scos pistolul în fața angajaților.

Ne puteți urmări și pe Google News

COTAR a spus că există o legătură de cauzalitate directă între tarifele reduse, impuse prin contract, de asiguratori, și practicate obligatoriu de service-uri, care afectează inevitabil calitatea reparațiilor și profesionalismul angajaților.

COTAR a mai zis că piața reparațiilor auto din România trebuie să rămână liberă, bazată pe cerere și ofertă, conform normelor și directivelor Uniunii Europene, și nu îngrădită de diverse tarife de referință impuse arbitrar de o parte a deputaților PSD-PNL din Parlament, fără a avea la bază niciun studiu de impact asupra pieței și a celor 10 milioane de plătitori de polite RCA din România.

Cerințele COTAR

COTAR cere de urgență ca RAR și ANPC să verifice cu rigurozitate service-urile auto care nu prestează reparații de calitate și să le retragă autorizațiile celor care înregistrează reclamații repetate și întemeiate din partea clienților. Președintele COTAR a spus că s-a ajuns prea departe.

„Domnule Prim-ministru Marcel Ciolacu și domnule președinte PNL, Nicolae Ciucă, după amenințarea cu un pistol, într-un service auto, suntem la un pas de o tragedie care ar putea costa vieți omenești, din cauza unor reparații de proastă calitate. Din păcate, aici am ajuns astăzi, din lipsa unuiP ASF care să sancționeze societățile de asigurări pentru neplata daunelor, RAR trebuie sa isi faca datoria si să controleze eficient service-urile care nu folosesc piese originale”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Revista presei