Noi reguli privind facturile la energie. Pe câte luni se poate eșalona plata și cine sunt beneficiarii

Noi reguli privind facturile la energie. Pe câte luni se poate eșalona plata și cine sunt beneficiarii Facturi la energie. Sursa foto: Arhivă EVZ

ANRE a elaborat un nou ordin cu privire la facurile la energie. Dispozițiile vor completa legislația existentă pentru a nu mai apărea problemele din această toamnă. Vor fi reguli clare cu privire la emiterea și plata facturilor.

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a elaborat un ordin care completează prevederile legale existente, dar introduce și reguli noi în ceea ce privește facturile la utilități.

„Ţinând cont de dinamica pieţelor de energie din UE şi implicit din România, ANRE este într-un proces continuu şi constant de adaptare şi îmbunătăţire a reglementărilor comerciale în acord cu legislaţia primară şi cu necesităţile tuturor participanţilor la piaţa de energie.

Am elaborat şi supus consultării publice Proiectul de Ordin privind aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, care stabileşte cadrul de reglementare pentru desfăşurarea activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali. Prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem”, a anunțat Dumitru Chiriţă, preşedintele ANRE.

Ne puteți urmări și pe Google News

Prevederi noi

Pentru prima dată se introduce termenul de client activ. Oamenii trebuie să fie informați de furnizori cu privire la drepturile și obligațiile lor. Se stabilește foarte clar că factura trebuie emisă în fiecare lună, pentru a nu mai apărea situațiile din această toamnă când mulți români s-au trezit cu mai multe facturi deodată.

Dacă totuși, dintr-un motiv obiectiv se emite o factură pe o perioadă mai mare, atunci clientul are dreptul la o eșalonare la plată. Mai exact termenul de plată trebuie să fie egal cu perioada pentru care s-a emis factura. Pentru clienții vulnerabili (cei cu venituri mici) se pot acorda eșalonări la plată de minim trei luni.

Reguli clare

Pe factură, furnizorii trebuie să scrie foarte clar care este formula de calcul, adică numărul de kilowați facturați și la ce preț. Clienții trebuie să trimită lunar indexul autocitit pentru a plăti exact cât au consumat în fiecare lună.

De asemenea, în cazul în care un client contestă o factură, acesta nu este obligat să o plătească până când furnizorul nu analizează reclamația și dă un răspuns clar consumatorului, potrivit news.ro.  .