Licitația pentru metroul din Cluj a fost reluată. Până când pot depune oferte firmele interesate

Licitația pentru metroul din Cluj a fost reluată. Până când pot depune oferte firmele interesateMetrou. Sursa foto: Arhiva EVZ

Licitația pentru metrou a fost reluată. Acest lucru s-a întâmplat după ce Guvernul a aprobat miercuri, 12 octombrie, actualizarea indicatorii tehnico-economici, după o creștere de circa 35% a costurilor pentru realizarea acestuia.

Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj a fost reluată. Termenul limită de depunere a ofertelor este data de 28 octombrie 2022. A fost demarat acest demers după ce Guvernul a căzut de acord săptămâna trecută asupra actualizării indicatorilor tehnico-economici pentru această magistrală.

Licitația a fost lansată de Primăria Cluj-Napoca încă din luna martie 2022 și suspendată în luna august. Cu toate acestea, ea a putut să fie reluată. Valoarea estimată a contractului este de peste nouă miliarde lei, iar firmele interesate au la dispoziție aproximativ două săptămâni pentru a-și finaliza și depune ofertele.

Licitația a fost suspendată în august după ce primăria a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată. Era vorba de peste 6,6 miliarde lei fără TVA. Astfel, indicatorii tehnico-economici au fost actualizați și aprobați de administrațiile locale din Cluj și Florești, iar ulterior, de către Guvern. În plus, a fost aprobată o creștere de 35,7% a costurile aferente obiectivului de investiții.

Cât costă noul metrou din România

Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou cu lungimea de 21 de kilometri. De asemenea, linia va avea 19 stații subterane și un depou suprateran. Mai mult decât, noua valoare de realizare a lucrării va fi de 9,06 miliarde de lei, dintre care 8,6 miliarde de lei este valoarea estimată a lucrărilor de execuție. În plus, aproximativ 400.000 de mii de lei vor fi oferiți pentru serviciile de proiectare, expertizare tehnică, documentații tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică.

Durata contractului este neschimbată. Astfel că lucrarea are ca termin de construcție opt ani. La evaluarea ofertelor, prețul va conta în proporție de 55%, restul punctajului urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică. Actualizarea indicatorilor tehnico-economici era singura modalitate prin care proiectul să poată continua în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, PNRR, a explicat municipalitatea.

Specialiștii Asociației Pro Infrastructură au estimat că în cazul în care lucrurile se mișcă într-un ritm bun, câștigătorul licitației ar putea fi anunțat în primele luni ale anului viitor. În plus, contractul ar putea fi semnat în iunie 2023.

Magistrala de la Cluj va fi similară cu Magistrala 2 din Capitală

Analizele finale din studiul de fezabilitate finalizat în 2021 au arătat că numărul total de călători care pot fi transportați este de 164.400 călători/zi în anul punerii în funcțiune (anul 2030) respectiv 246.000 călători/zi în anul 2060. Acest lucru înseamnă că în fiecare an vor putea fi transportați 60.006.000 călători la punerea în funcțiune, respectiv 89.790.000 călători în 2060.

„Materialul rulant este ușor, față de metroul din București este la jumătate, ca dimensiune pe lungime. Metroul beneficiază de un sistem de automatizare a traficului fără mecanic, e complet automatizat, ceea ce permite o circulație foarte rapidă a trenurilor, astfel încât, ca și capacitate, se apropie de metroul din București. Estimăm că la punerea în funcțiune integrală a acestui metrou, se va apropia ca număr de călători de Magistrala 2 din București”, a arătat Ionel Oprea, șeful de proiect al metroului din Cluj, potrivit Monitorul Cj.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News