Grindeanu și-a propus să rezolve traficul din București. Proiectul care va elimina aglomerația
- Ionel Sclavone
- 25 ianuarie 2022, 15:05
Traficul din Capitală va fi mai puțin aglomerat la finalul implementării unui proiect comun inițiat de CNAIR și Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti (ADIZMB).
Proiectul vizează modernizarea rețelei de drumuri care asigurp legătura dintre București și localitățile din jur. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta a precizat că CNAIR și Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti (ADIZMB) au semnat un Protocol de colaborare.
În baza acestui acord, a arătat ministrul, ADIZMB va elabora studiul de fezabilitate pentru construcţia de drumuri radiale conexe Autostrăzii de centură (A0). De partea cealaltă, CNAIR se va ocupa de implementarea proiectului și construcția infrastructurii. Potrivit ministrului, reţeaua de drumuri va conecta mai eficient comunităţile locale din jurul municipiuluui Bucureşti şi va elimina aglomeraţia.
„Descentralizarea continuă! CNAIR și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB) au semnat astăzi un Protocol de colaborare. ADIZMB va elabora studiul de fezabilitate pentru construcția drumurilor radiale conexe Autostrăzii de centură (A0). CNAIR se va ocupa de implementarea proiectului. Această rețea de drumuri va conecta mai eficient comunitățile locale din jurul Bucureștiului și va elimina o parte din aglomerația din Capitală. Oamenii vor ajunge mai ușor unde doresc fără să mai tranziteze Bucureștiul!”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu într-o postare pe Facebook.
Drumurile care vor fi modernizate
Oficialul de la Ministerul Transporturilor a prezentat rețeaua de drumuri care va fi modernizată în baza acordului. Este vorba despre:
„Vest Expres: 8,98 km – asigură legătura A0 – DNCB - Bulevardul Timişoara;
Giuleşti Expres: 10,37 km, conectează Săbăreni - A0 -DNCB - Calea Giuleşti;
Nord Expres: 12,59 km, realizează conexiunea Corbeanca - A0 - DNCB - Bulevardul Poligrafiei;
Pipera Expres: 8,30 km , realizează legătura A0 - Otopeni – Tunari – DNCB;
Afumaţi Expres: 4.39 km, realizează conexiunea A0 - DN2;
Est Expres: 6,10 km, conectează Moara Domnească - A0 - Dobroeşti – Pantelimon – DNCB;
Splai Expres: 5,49 km, conectează A0 - DNCB -Splaiul Unirii - zona metropolitană prin nodul Cernica;
Sud Expres: 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresul;
Măgurele Expres: 9,62 km, realizează legătura A0 - DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari;
Nodul rutier 1 realizează conectarea DJ 200 - A0, pe teritoriul localităţii Stefăneştii de Jos”, conform postării lui Sorin Grindeanu.
Vești despre Autostrada Moldovei
Cu o zi înainte, pe 24 ianuarie, ministrul Sorin Grindeanu a prezentat stadiul implementării investițiilor la Autostrada Moldovei.
„24 ianuarie 2022. A7-Autostrada Moldovei. Anul acesta începe construcția primelor sectoare ale autostrăzii care leagă Muntenia de Moldova! Ploiești-Buzău: 63,25 km. Contractele pentru cele 3 loturi ale acestei secțiuni urmează să fie semnate. Buzău-Focșani: 82,44 km. A fost aprobat Proiectul Tehnic! Lansarea în licitație a contractului pentru construcția acestei secțiuni a intrat în linie dreaptă. Sunt primii pași concreți pentru unirea Munteniei cu Moldova prin infrastructură rutieră modern”, a scris ministrul PSD tot pe Facebook.
El a prezentat și o hartă însoțită de un tabel cu stadiul de implementare a proiectelor. Rămâne de văzut dacă aceste termene vor fi respectate ori se vor înregistra întârzieri, așa cum s-a întâmplat de fiecare dată.