„Nici primul și nici ultimul incident de acest tip”: Reacția lui Sorin Grindeanu, după ce locomotiva unui tren a luat foc

„Nici primul și nici ultimul incident de acest tip”: Reacția lui Sorin Grindeanu, după ce locomotiva unui tren a luat foc Sorin Grindeanu. Sursa foto: EVZ

„Pot să vă spun următorul lucru: nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip”, a declarat ministrul Transporturilor, comentând cazul „regretabil” al locomotivei unui tren privat de marfă care a luat foc între stațiile Crivina - Brazi. Situația a condus la întârzieri de peste trei ore pentru alte trenuri cu pasageri.

Incidentul locomotivei unui tren cu 25 de vagoane care transporta azotat de amoniu și care a luat foc duminică, 2 ianuarie, în apropiere de Ploiești, a fost unul „regretabil”, potrivit ministrului Transporturilor. Cu toate acestea, din cauza faptului că infrastructura feroviară din țara noastră este într-o „stare deplorabilă”, astfel de incidente nu se vor opri prea curând.

Reacția lui Sorin Grindeanu în cazul locomotivei arse

Amintim că incendiul de proporții care a avut loc la locomotiva amintită, în apropiere de Ploiești, a condus la închiderea traficului feroviar în zonă. Turiștii au fost nevoiți să rămână în stațiunile de pe Valea Prahovei.

Trenurile care plecau din zonele montane au avut întârzieri colosale. Turiștii au așteptat mai bine de trei ore să ajungă la destinație. Acest eveniment a complicat și mersul trenurile din Gara de Nord.

Ne puteți urmări și pe Google News

Circulația a fost reluată duminică seară, iar pasagerii care au renunțat la călătorie pot primi, din partea CFR, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor achiziţionate şi neutilizate, potrivit informațiilor transmise de reprezentanții companiei feroviare.

Ministrul Transporturilor a transmis, după incidentul cu pricina, că este unul „regretabil”, dar „nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip”.

„Infrastructura feroviară e mult în urmă”

„Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă – că tot am vorbit de cea rutieră unde, cât de cât, posibil ca în perioada următoare să ajungem măcar la mia aceea de kilometri de autostradă – dar partea feroviară e mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de materialul rulant.

Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, duminică seară, într-o intervenție televizată la DIGI24.