WhatsApp, la un pas de dispariție. I se aduc plângeri grave, aplicația are un scop ascuns

WhatsApp, la un pas de dispariție. I se aduc plângeri grave, aplicația are un scop ascunsSursa: EVZ

Organizaţia Europeană a Consumatorilor arată cu degetul aplicația WhatsApp, pe care o acuză din cauza agresivității pe care o arată față de utilizatori.

Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunţat, astăzi, că a depus plângere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp pentru controversata modificare a politicii sale de confidenţialitate.

Care sunt acuzațiile pe care le-a lansat BEUC

Aceste noi reguli nu sunt nici transparente, nici comprehensibile pentru utilizatori, s-au plâns cei de la BEUC şi opt dintre asociaţiile sale membre. WhatsApp este acuzată de multiple încălcări ale drepturilor consumatorilor europeni.

Aceste asociaţii au depus o plângere la Comisia Europeană, precum şi la reţeaua europeană a autorităţilor însărcinate cu protecţia consumatorilor. WhatsApp, serviciul de mesagerie al Facebook, i-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori ai săi că trebuie să îşi dea consimţământul pentru noi condiţii de utilizare, conform Agerpres.

Compania a amânat apoi până la 15 mai aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor, utilizatorii fiind îngrijoraţi ca serviciul de mesagerie să nu împărtăşească mai departe datele cu Facebook, compania-mamă. Mai multe ţări au interzis temporar grupului Facebook să utilizeze datele de la WhatsApp.

Mesaje agresive trimise către utilizatori

„De mai multe luni, WhatsApp îşi bombardează utilizatorii cu mesaje agresive şi repetate pentru a-i forţa să accepte noile sale condiţii de utilizare şi politica sa de confidenţialitate”, a afirmat directoarea generală a BEUC, Monique Goyens, citată într-un comunicat. BEUC şi cele opt asociaţii membre consideră că este „imposibil pentru consumatori să aibă o idee clară privind consecinţele schimbărilor asupra protecţiei vieţii lor private, în special în ceea ce priveşte transferul datelor lor personale spre Facebook şi spre alte părţi terţe.”

„WhatsApp a fost în mod deliberat ambiguu pe acest subiect, iar consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor lor fără un consimţământ valabil. Le cerem autorităţilor să ia rapid măsuri împotriva WhatsApp pentru a se asigura că (serviciul) respectă drepturile consumatorilor”, a mai afirmat Monique Goyens.

Se va decide dacă va fi demarată o anchetă

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale însărcinate cu protecţia consumatorilor trebuie să decidă acum dacă deschid sau nu o anchetă. Uniunea consumatorilor subliniază de asemenea că noile condiţii de utilizare ale WhatsApp sunt în curs de analizare de către autorităţile europene de protecţie a datelor pentru a stabili dacă sunt încălcări ale legislaţiei din acest domeniu. BEUC regrupează 46 de asociaţii de protecţie a consumatorilor din 32 de ţări europene.