Piața de streaming galopează: Roku raportează mega-profit în trimestrul al treilea
- Andreea Vlad
- 9 noiembrie 2020, 11:27
Piața de streaming se bucură de profituri considerabile pentru actorii săi cheie, pe măsură ce pandemia a dus consumul de streaming la valori de neimaginat.
Producătorul de echipamente de streaming pentru home media Roku a anunțat creșteri ale profitului în al treilea trimestru al anului, după închiderea pieței bursiere de joia trecută. Potrivit analizei Zacks Equity Research, performanțele financiare ale companiei Roku au depășit estimările experților. Mai precis, a depășit valoarea câștigului pe acțiune anticipat, timp de 4 trimestre la rând.
Conform scrisorii trimestriale a acționariatului companiei, aceasta a raportat venituri de 452 de milioane de dolari în trimestrul al treilea, ceea ce înseamnă o creștere de 73%. De asemenea, Roku înregistrează un profit operațional de 12 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 26.5 milioane de dolari în același trimestru din 2019.
Miliarde de ore de streaming
Cantitatea imensă de consum de streaming pe care l-a adus pandemia a continuat în trimestrul al treilea al anului, iar Roku a reușit să atragă încă 2.9 milioane de conturi activate, ajungând la 46 de milioane de abonați. În total, orele de streaming consumate au crescut de la o cifră de aproximativ 200 de milioane de ore, în al doilea trimestru din 2020, la 14.8 miliarde de ore în T3.
„În trimestrul al treilea, Roku raportează rezultate financiare și operaționale excepționale, datorită cererii robuste de produse de streaming TV, a creșterii solide a publicității și expansiunii parteneriatelor cu furnizorii de distribuție de conținut. Pe măsură ce pandemia a continuat să accelereze trecerea de la vizionarea TV tradițională la conținut la cerere, am continuat să investim în diferențierea competitivă și execuția planului nostru strategic”, se arată în scrisoarea companiei.
A impus conceptul de low cost
Compania americană Roku a erupt în ultimii ani. Începând ca un startup modest în 2002 și lăudându-se acum cu milioane de utilizatori, Roku este cel mai mare jucător de pe piața dispozitivelor de streaming pentru home media. S-a remarcat prin linia sa de media playere digitale, care oferă acces la conținut streaming furnizat de diverse servicii online.
Linia a fost lansată în mai 2008, iar primul său model a fost dezvoltat în colaborare cu Netflix. Seria Roku este considerată extrem de influentă în piața globală a media playerelor digitale, ajutând la popularizarea conceptului de low cost prin dispozitivele miniaturale destinate consumatorilor avizi de conținut media.
Sursa: National Interest