Vinerea, zi de pizza şi mâncare chinezească

Vinerea, zi de pizza şi mâncare chinezească

În weekend, companiile care livrează mâncare la domiciliu sunt solicitate la maximum. Cele mai puţine comenzi vin lunea.

Vinerea, înainte să demareze în forţă weekendul, nimeni nu mai are chef să gătească. Iar cei care lucrează la birou preferă să nu se deplaseze nici măcar la alt etaj sau până la clădirea vecină şi aşteaptă să le vină mâncarea chiar lângă birou. Acestea sunt motivele pentru care ultima zi lucrătoare din săptămână este şi cea mai bogată în comenzi pentru livrările de mâncare, după cum susţin companiile din piaţa de profil.

„Joi şi ,în special, vineri, când oamenii se relaxează şi îşi petrec seara acasă, sunt cele mai bune zile pentru comenzile de mâncare. În schimb, luni este cea mai slabă zi. Iar pe timp de ploaie şi când sunt evenimente sportive avem mai multe comenzi”, creionează ritmul în care clienţii firmei de livrare de mâncare PHD lansează comenzi directorul de marketing Carmen Lupuleţ. Pe lângă pizza, meniul PHD cuprinde antreuri, lasagna şi salate. Majoritatea comandă acasă Carolina Zabulica, marketing manager la Wu Xing, firmă care livrează mâncare chinezească, prezentă pe piaţa românească de 10 ani, ne-a spus că „numărul comenzilor este în general mai mic în zilele de luni, distribuţia comenzilor pe celelalte zile ale săptămânii find relativ egală. Pe parcursul unei zile, în orele cu program de serviciu, se primesc comenzi din zona de birouri, iar seara din zona rezidenţială”. În weekend, apar multe comenzi pentru grupuri sau chiar pentru petreceri, precizează ea.

Atât reprezentanţii PHD, cât şi cei ai Wu Xing spun că cea mai mare parte a comenzilor, circa 60%, este pentru livrarea de mâncare acasă, restul de 40% luând calea birourilor. În cazul Trenta Pizza, raportul se inversează: până la 65% din comenzi vin din partea angajaţilor în timpul orelor de program, ne-a spus Andrei Bartesch, directorul de marketing al companiei. Potrivit acestuia, în februarie, comenzile au scăzut cu peste 12%. Motivul a fost faptul că românii au devenit mai atenţi la cheltuieli, spune el.

PROFILUL CLIENTULUI Cine comandă mâncare acasă şi la muncă

Firmele care livrează mâncare la birou sau la domiciliu sunt apelate, în majoritatea cazurilor, de persoane cu vârste cuprinse între 20 şi 40-45 de ani. „Nucleul forte” este reprezentat de tinerii de 25-35 de ani, ne-a spus Andrei Bartesch, directorul de marketing al Trenta Pizza. Veniturile românilor care îşi comandă mâncare la firmele specializate, sunt între medii şi mari.

Potrivit Carolinei Zabulica, marketing manager la Wu Xing, „veniturile clienţilor se situează în partea superioară a celor medii până la foarte mari, adică pornim de la o plajă de cel puţin 2.500 de lei venit net lunar”. Clienţii companiei sunt educaţi, majoritatea având studii superioare. În plus, clientul „este deschis experienţelor noi, este foarte ocupat în timpul zilei şi, de regulă, petrece seara cu familia sau cu prietenii, călătoreşte mult în afara ţării, în vacanţă sau în interes de serviciu”, adaugă reprezentanta Wu Xing.

Ne puteți urmări și pe Google News