Ringier: „Atât timp cât e posibil, vom tipări ziare”

Ringier: „Atât timp cât e posibil, vom tipări ziare”

Compania Ringier România a reuşit să îşi păstreze şi în 2008 poziţia de lider pe piaţa editorială autohtonă, aceasta în ciuda unei competiţii acerbe pe piaţa de publishing, raportând o cifră de afaceri de peste 170 de milioane de lei şi o cotă de piaţă de aproape 40% din punct de vedere al tirajului distribuit.

Bilanţul este cu atât mai notabil cu cât Ringier România a renunţat la trei dintre titlurile care generau venituri considerabile: cele două ghiduri TV – „TV Mania şi TV Satelit”, vândute grupului Bauer – şi cotidianul „ProSport”, „înapoiat” creatorului mărcii, grupul MediaPro.

Datele au fost comunicate ieri într-o conferinţă de presă, la care au participat Marius Hagger, directorul Ringier România, Michael Ringier, preşedinte şi publisher al Ringier Group, Christian Unger, CEO, şi Marco Castellaneta, Director Corporate Communications. „Cred că 2010 va fi la fel de rău ca şi anul acesta. Trebuie să avem grijă şi să reducem costurile”, a spus Marius Hagger, răspunzând „tirului” de întrebări care au urmat prezentării raportului. Totodată, Hagger a anticipat că, la sfârşitul acestui an, „vom vedea mai puţine titluri şi mai puţini publisheri”, în arena media din România. Hagger a ţinut să-i liniştească şi pe cei care se tem de trecerea exclusiv pe online: „Atât timp cât e posibil, vom tipări ziare”.

Situaţia presei va trece de la „dificilă la tragică”

Întrebat de ce a refuzat oferta de preluare a afacerii pe care i-a făcut-o Sorin Ovidiu Vântu, Michael Ringier a răspuns că „nu va comenta zvonuri” şi a negat că ar fi existat vreo astfel de discuţie. Întrebat, apoi, dacă grupul plănuieşte să vândă vreun titlu aflat în portofoliul din România, Michael Ringier a spus că nu există un astfel de plan. Ringier s-a arătat ceva mai pesimist cu privire la evoluţiile pe termen mediu: „Rezultatele financiare ale Ringier România reflectă realităţile economice din ultimul an”, iar situaţia presei va trece de la „dificilă la tragică”.

Ringier România raportează pentru anul 2008 o cifră de afaceri de 171,8 milioane de lei, în scădere cu 27% comparativ cu anul precedent, când aceasta a fost de 216,9 milioane de lei. Profitul net raportat de Ringier România în 2008 a fost de 13 milioane de lei, în scădere comparativ cu 2007, când acesta a fost de 33,8 milioane de lei. Totodată, profitul operaţional al Ringier România a scăzut la 6 milioane de lei în 2008, de la 10 milioane de lei, în 2007. De asemenea, în 2008 a scăzut şi numărul de angajaţi ai companiei: au mai rămas 693, dintre care 420 sunt implicaţi în activităţi editoriale şi 273 în activităţi non-editoriale. În 2008, Ringier România a avut, pe întreaga piaţă a presei scrise, o cotă de 38%. 2010 se anunţă „un an la fel de rău”

Ringier România a „punctat” în anul 2008 la anumte capitole, cum ar fi dezvoltarea domeniului online, lansarea primei reviste glossy săptămânale – „Diva”, păstrarea poziţiei de lider absolut a tabloidului „Libertatea” (care rezistă „eroic” atacurilor mai tinerelor „Click” şi „Cancan”), ascensiunea nou-înfiinţatului post TV Kanal D, care a ajuns pe locul 5 (cea mai rapidă rată de creştere de pe piaţă), semnarea, recent, a parteneriatului strategic cu B1 TV. Totodată, în 2008, grupul a alocat numai pentru construirea celei mai performante tipografii de ziare din România (care va fi situată în Chitila) o sumă de peste 20 de milioane de franci elveţieni (aproximativ 50 de milioane de lei).

Previziunile pentru viitor sunt, însă, sumbre: în condiţiile în care piaţa de publicitate se reduce, iar grupul a înregistrat pierderi de 50%, raportul Ringier estimează pierderi considerabile în 2009 şi 2010 (un an la fel de „rău”); ar putea urma o uşoară „recuperare” în 2011. Strategia Ringier pentru 2009 presupune, printre altele, menţinerea „Libertăţii” în poziţia de numărul 1 şi optimizarea parteneriatului cu Kanal D, dar şi semnarea altor parteneriate strategice, precum cel cu B1 TV.

Ne puteți urmări și pe Google News