România, la târgul de turism de la Barcelona: Transfăgărăşanul şi bucate tradiţionale româneşti

România, la târgul de turism de la Barcelona: Transfăgărăşanul şi bucate tradiţionale româneşti

Deşi a fost un eveniment fără public, ci doar între specialişti, târgul internaţional de turism de la Barcelona a atras mii de vizitatori la standul României. Tur operatori şi hotelieri au venit să vadă ce pot vedea în ţara noastră.

Arcul de Triumf, Transfăgărăşanul şi Sibiul au fost câteva locaţii promovate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în cadrul târgului. Urşii, pădurile virgine şi Delta Dunării au fost "asezonate" cu mici, sărmăluţe în foi de viţă, fasole bătută, ciolan afumat cu mămăliguţă şi prăjituri de casă cu fructe. Încă de la primele ore, la standul românesc de la Barcelona, tur operatorii au venit să deguste bucate tradiţionale româneşti, iar spaniolii au întrebat unde pot mânca aşa ceva. Bucatele au fost pregătite special pentru eveniment de un român care are Crama Dracula în Barcelona, un restaurant specific românesc.

Cei care au venit şi s-au delectat şi cu un vin românesc alb sau rose, au aflat despre Delta Dunării, pădurile neatinse ale României, iar reprezentanţii firmelor care au participat la promovarea României, 12 firme, au avut zeci de întâlniri cu tur operatori străini din alte ţări. Unii chiar au reuşit să încheie şi contracte cu firmele care aduc turişti străini în România.

"Este un târg specializat, dacă în 2009 au participat şapte firme, acum au fost în standul Românesc 12 firme. Participanţii sunt şi cei din anii trecuţi, dar şi alţii care se află la prima ediţie. Noi promovăm România, iar cei de la firme servicii hoteliere, închiriere locaţii", a explicat Alexandru Bogdan Iosif, şeful Biroului de Trurism din Madrid, Spania.

Ne puteți urmări și pe Google News

72.000 de turişti spanioli au venit în România în 2010

Potrivit lui Iosif, numai anul trecut, 72.000 de spanioli au venit în România. Majoritatea au ales muntele sau zone rurale. Potrivit estimărilor Biroului de turism al României de la Madrid, în anul 2011 s-a înregistrat o creştere de peste 5% a numărului de turişti spanioli care au vizitat ţara noastră. Aceştia preferă în primul rând circuitele culturale şi staţiunile de munte.

Străinii care au trecut pragul târgului s-au minunat de peisajele româneşti, de bucatele româneşti şi au spus că vor să vadă România pe viitor. EIBTM 2011, manifestare ce se adresează industriei de turism, se situează pe locul 3 în clasamentul târgurilor de profil din Europa, fiind singurul târg de MICE (Meetings, incentives, conferencing, exhibitions) din Spania.