Casa de modă a poposit în magazinele H&M, iar shoppaholicii din România au venit la lansare înarmaţi cu mulţi bani şi mult entuziasm.
La porţile magazinului H&M a fost din nou coadă. Nu au fost nici reduceri, aşa cum credeau trecătorii neştiutori, şi nici vreo promoţie la începutul sezonului de iarnă. De data aceasta, motivul îmbulzelii a reprezentat-o lansarea colecţiei Versace în România. O serie de haine de designer au fost aduse într-unul dintre magazinele accesibile tuturor românilor. Preţurile au fost şi ele ceva mai apropiate de realităţile economiei de astăzi, dar mult peste cele cu care a obişnuit magazinul. Chiar şi aşa, cu o geacă la aproape 800 de lei şi o rochie la 400, zeci de oameni s-au înghesuit la prima oră a dimineţii pentru a prinde un loc la coada pe care reprezentanţii magazinului au organizat-o în grupuri de câte 20 de persoane. Mergând pe principiul primul venit, primul servit, toţi cei ajunşi chiar înainte de ora 8 dimineaţa au intrat în prima jumătate de oră. 15 minute pentru a lua decizia Reprezentanţii H&M făceau ultimele pregătiri înainte de deschidere. Una dintre schimbările aduse magazinului de la Unirea Shopping Center a fost plasarea unor garduri despărţitoare chiar în mijlocul magazinului pentru a departaja noua colecţie de restul hainelor. Tot gardul i-a ajutat să îi ţină pe cei 20 de oameni, care intrau într-o tură, exact 15 minute, aşa cum au promis. A fost cea mai bună soluţie pentru ca oamenii insistenţi şi dedicaţi, care au venit de dimineaţă, să nu se înghesuie. Când timpul a expirat au fost escortaţi în afara "ţarcului" şi s-au îndreptat mulţumiţi în cea mai mare parte spre casele de marcat. Nimeni nu s-a limitat la un produs. Deşi au avut doar un sfert de oră pentru a se hotărî ce vor din "ţarc", cei mai mulţi au plecat cu două, trei sau chiar mai multe produse, unele persoane ajungând să cheltuiască în această dimineaţa, în câteva minute, mii de lei.
Una dintre cliente a lăsat la casă, după ce şi-a achiziţionat mai multe lucruri, toate din noua colecţie, peste 2.300 de lei. "Nu voiam să ratez. Mi s-a părut foarte chic. E o ocazie unică oricum", a povestit tânăra, una dintre primele cliente care au călcat pragul magazinului.
Colecţii de designeri au mai fost lansate de H&M, dar este prima dată când un astfel de eveniment ajunge în ţara noastră. Şi chiar dacă nu este o colecţie cu foarte multe piese, a reuşit să atragă prin nume, Versace.
H&M vine din nou cu atuul pe care îl are printre magazinele de profil: preţul. Hainele din magazinele reprezentanţă Versace nici măcar nu se compară ca preţ cu cele care se pot găsi de azi la H&M. Ceea ce i-a atras pe oameni atât de devreme la magazin a fost teama de a nu pierde mărimile potrivite pentru hainele pe care şi le doresc. Fiind vorba de o colecţie limitată, primii intraţi au avut şi cele mai multe opţiuni. Bărbaţi la lansare Bluzele, gecile şi rochiile cu imprimeu se epuizau văzând cu ochii şi, contrar aşteptărilor, în cursa pentru haine nu s-au înscris numai femei. Unul dintre clienţii care au intrat în primul "lot" de persoane şi-a îndeplinit scopul doar pe jumătate. Şi-a cumpărat o geacă şi o rochie pentru o prietenă, dar nu a mai găsit măsura pentru o altă piesă. "Din colecţie mi-au plăcut cel mai mult gecile cu imprimeu tropical şi gecile de piele. Din păcate, nu am mai găsit măsura mea pentru geaca de piele pentru că este foarte multă lume acolo", a povestit acesta. Ştia deja ce îşi doreşte, de pe site. După ce a consultat colecţia, a petrecut chiar mai puţin decât cele 15 minute alocate pentru a alege lucrurile. "Am venit atât de devreme ca să pot să prind lucrurile. Eram sigur că nu o să mai prind măsurile care îmi trebuie. Am stat chiar mai puţin de 15 minute pentru că am venit axat pe anumite produse", spune el. Lansarea a fost însoţită şi de un DJ care a mixat muzică, dar şi de angajaţi H&M îmbrăcaţi în haine cu imprimeurile pline de culoare ale colecţiei.
Finalul celor 15 minute pentru primii 20 de oameni a fost marcat de o angajată cu un clopoţel care se auzea în ciuda muzicii DJ-ului, ce acoperea orice fel de forfotă a clienţilor. Până la expirarea timpului, însă, mulţi clienţi ieşiseră deja din zona alocată noii colecţii şi se îndreptau spre casă să plătească achiziţiile de designer.
Următorii 20 de oameni, gata aranjaţi şi aşezaţi în faţa uşii de la intrare, au intrat în aplauzele angajaţilor, cu brăţările de participare la mână şi într-un ritm alert, conştienţi că nu au ocazia să petreacă prea mult timp cu noutăţile de la Versace. COLABORĂRI Colecţii speciale Versace nu este singurul designer celebru care a colaborat cu H&M. În 2004, în magazinele din străinătate s-a lansat o colecţie Karl Lagerfeld. În 2005 a fost rândul Stellei McCartney să colaboreze cu brandul, iar în 2006, al designerilor Viktor & Rolf. Madonna, în primăvară, şi Roberto Cavalli, în toamnă, au conceput câte o colecţie în 2007 pentru magazine, iar Jimmy Choo a realizat pantofi şi genţi pentru o ediţie limitată în 2009. Anul trecut a fost rândul designer-ului francez Lanvin să fie cooptat de brandul suedez.