Pe motiv că este un mijloc de deplasare mai decent decât taxiul, Primăria Capitalei vrea să controleze şi serviciul de închiriere maşini.
În timp ce în Bucureşti este haos şi Municipalitatea nu este în stare să gestioneze taximetria, Primăria Capitalei intenţionează să controleze şi serviciul de închiriere de maşini.Asta chiar dacă Direcţia de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei a avut nevoie de aproape un an ca să reînnoiască licenţele de taxi, pentru că sunt puţini angajaţi care se ocupă de acest lucru. Întrebat cum o să facă faţă, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Mădălin Dumitru, a explicat, pentru EVZ, că "se va descurca". Maşinile nu vor fi galbene şi vor avea GPS Societăţile care vor să mai închirieze maşini în Capitală trebuie să treacă pe la Primărie, să ia licenţă, să nu aibă maşini mai vechi de cinci ani, să-i facă autoturismului în fiecare an inspecţia tehnică, să aibă parcare şi şoferi angajaţi. Motivul: cei care doresc să închirieze maşini cu tot cu şofer să o poată face. Ele nu vor fi galbene, ca să nu fie confundate cu taxiurile, vor avea aer condiţionat, GPS şi senzori de parcare. Autoturismele vor putea fi închiriate cu ora sau cu ziua, iar şoferii contractaţi cu tot cu maşină, care ies din localitatea unde este înregistrată firma, vor trebui să se întoarcă în oraş, după ce termină cursa. Plata serviciului trebuie făcută anticipat. Cum vor fi recunoscute autoturismele autorizate Maşinile vor avea câte un ecuson pe capotă, pe portbagaj şi pe plafonul autoturismului, dar şi alte două în partea dreaptă a parbrizului şi a lunetei. Vor fi de culoare neagră - în caz că maşina efectuează transport cu şofer - şi de culoare roşie - dacă maşina se închiriază fără şofer. În timp ce Mădălin Dumitru spune că acest serviciu trebuie reglementat, pentru că mulţi practică taximetria şi închiriază ilegal maşini şi că nu se va interveni pe piaţa acestui serviciu, potrivit regulamentului semnat de edilul-şef al Bucureştiului, Sorin Oprescu, Municipalitatea va stabili regulile jocului şi va obliga firmele să nu umfle preţurile. Numărul autovehiculelor care vor avea ecuson va fi reglementat de către aleşii generali. "Oferta" de pe piaţă nu are dotările cerute Potrivit celor care practică sistemul Rent a Car în Capitală, nu multe maşini au dotările impuse de Primărie. În Capitală, o maşină cu şofer şi cu plinul făcut se poate închiria cu sume cuprinse între 30 şi 60 de euro, pentru trei zile. Cu cât perioada de închiriere este mai mare, cu atât suma plătită este mai mică. "Dotările impuse de Primărie sunt greu de realizat, iar cei care le vor face vor trebui să crească preţurile" RADU CONSTANTIN, patron firmă Rent a Car VOR TARIF DE 1,9 LEI PE KILOMETRU Taximetriştii: "Vom protesta în fiecare săptămână" Aproximativ 700 de taximetrişti independenţi au protestat, ieri, în Piaţa Constituţiei, cerând revenirea la tariful de 1,95 lei/km, practicat în 2008. Aceştia au mai cerut reintroducerea tarifului extraurban şi eliminarea obligativităţii dispecerizării. Protestatarii au avut pancarte pe care scria: "Afară cu Ilfovul din Bucureşti", "Vrem tarif corect", "Opriţi sclavia din taximetrie", "Stop dictaturii dispeceratelor", "1,39 lei/km, tarif falimentar". Preşedintele interimar al SNTI, Gabriel Stăvilaru, a declarat că, dacă cererile taximetriştilor independenţi nu vor fi soluţionate, pe 15 noiembrie va fi organizat un marş în Capitală, care va fi urmat de proteste săptămânale sau o dată la două săptămâni. "Activitatea de transport se desfăşoară haotic" Taximetriştii independenţi spun că au trimis tuturor instituţiilor publice abilitate scrisori şi documente pentru a împiedica apariţia disfunctionalităţilor "din cauza cărora în prezent, activitatea de transport în regim de taxi se desfăşoară haotic, astfel încât atât nivelul de siguranţă al participanţilor la trafic cât şi siguranţa pasagerilor este la un nivel minim garantat". Potrivit viceprimarului Capitalei, Mircea Raicu, revendicările taximetriştilor independenţi ar trebui orientate către dispecerate. "Fără a se modifica Legea 38/2003, prerogativă exclusivă a Parlamentului, nu există mijloace de impunere a deciziei măririi tarifului minimal asupra dispeceratelor", a precizat Raicu. În opinia acestuia, Consiliul General al Capitalei a făcut tot ceea ce ţine de atribuţiile pe care le are pentru a crea un cadru corect de desfăşurare a activităţilor de taximetrie. Îmbunaţi cu locuri de staţionare În timp ce problema tarifului este discutată de mai bine de patru ani, Primăria a reuşit să realizeze 1.000 de locuri de staţionare, grupate în 124 de staţii pentru taximetrie. Edilii spun că era nevoie de acestea, în ideea de a crea mai multă echitate între cei care beneficiază de staţii de taxi pe domeniul privat şi cei care se pot folosi doar de staţiile de taxi de pe domeniul public.