Primăria Capitalei: Tramvaiele implicate în accident au fost modernizate

Primăria Capitalei: Tramvaiele implicate în accident au fost modernizate

Primarul General, Sorin Oprescu, a cerut înființarea unei comisii de ancheta formată din reprezentanți ai Municipalității și ai RATB, pentru a determina cauzele accidentului care s-a produs în această dimineață pe linia tramvaiului 41, în Pasajul Lujerului.

Comisia  va analiza respectarea normelor de reparații  și întreținere a tramvaielor implicate în accident și a regulamentului de instruire periodică a vatmanilor. Conform verificărilor făcute până acum, toate cele trei tramvaie implicate în accident au trecut în ultimii ani prin procese de modernizare. „Cel de-al treilea tramvai, care nu a putut opri la timp, producând accidentul, a avut ultima reparație generală acum patru ani, iar în urmă cu două zile, revizia tehnică de gradul 2 a indicat faptul că toate sistemele erau funcționale”, se precizează într-un comunicat al Municipalității. În ceea ce privește starea de sănătate a persoanelor implicate în accidentul produs pe linia tramvaiului 41, Primăria Municipiului București, prin ASSMB, se afla în legătură directă cu spitalele Universitar, Grigore Alexandrescu și Spitalul Clinic de Urgență Floreasca, acolo unde au fost transportați calătorii. Până acum, din datele comunicate de reprezentanții unităților de primiri urgențe ale celor 3 spitale,  persoanele se afla în etapa de investigare și evaluare pentru stabilirea diagnosticului. Până în acest moment s-au prezentat aproximativ 50 de călători, care au solicitat investigații. Pentru preluarea călătorilor de pe traseul liniei 41, Regia a înființat o linie navetă de autobuze care circulă între Ghencea și Piața Presei Libere. Când susține Municipalitatea că s-a făcut revizii la tramvaiele implicate în accident Primul tramvai: Vag. nr. inv. 110 – V3A 93 - Modernizat în anul 2004, an fabricație 1997, cea mai recentă revizie RT1 în 30.04.2012 + CIZ  în data de 09/10.05.2012 Al doilea tramvai: Vag. nr. inv. 300 – V3A 93 - Modernizat în anul 2002, an fabricație 1980, cea mai recentă revizie RT1 în 04.05.2012 +  reparație în URAC in 02.04.2012 + CIZ în data de 09/10.05.2012 Al treilea tramvai: Vag. nr. inv. 296 – V3A 93 - Modernizat în anul 2004, an fabricație 1999, cea mai recentă revizie RT2 în 08.05.2012 + CIZ în data de 09/10.5.2012 Revizia RT1 se efectuează la 5000 de km Revizia RT2  se efectuează la 20.000 de km CIZ (revizii care au loc zilnic, la retragere) Citiți și:

  • ACCIDENT GRAV CU PATRU TRAMVAIE în București. Peste 60 de răniți. VEZI reconstituirea și cum se circulă în zonă | FOTO
  • Accident colectiv de muncă în Pasajul Lujerului, în urma ciocnirii a trei tramvaie: "Vatmanii erau la muncă, iar oamenii mergeau la serviciu"
  • BLOCAJ la camerele de gardă. Numărul de telefon la care puteți suna ca să aflați starea pacienților
  • ACCIDENTUL DE TRAMVAI. Trei vatmani vor fi audiaţi