Ce vor avea staţiile de „benzină” ale viitorului: Dispozitive de încărcare a maşinilor electrice

Ce vor avea staţiile de „benzină” ale viitorului: Dispozitive de încărcare a maşinilor electrice

Pe măsură ce automobilele electrice vor fi tot mai multe, staţiile de alimentare vor trebui să se adapteze la noile cerinţe ale pieţei.

Primele ţări care vor face primii paşi sunt cele în care nivelul de trai este suficient de mare pentru a susţine achiziţii importante de automobile electrice. Una dintre acestea este Italia, unde doi giganţi în domeniul energiei, Enel şi Eni, au anunţat un acord istoric. Astfel, Enel a anunţat, în cadrul Expo Milano 2015, că va instala infrastructura “Fast Recharge Plus” la staţiile Eni.

Sistemul permite încărcarea, concomitent, a trei automobile electrice, la puteri de 50 kW, 22 kW şi 43 kW. Tehnologia permite încărcarea unui autovehicul într-o jumătate de oră şi este compatibilă cu toate maşinile electrice de pe piaţă. Acest proiect pilot a apărut ca urmare a acordului semnat în 2013, prin care Enel şi Eni s-au angajat să dezvolte un program experimental pentru testarea opţiunilor de încărcare a automobilelor electrice cu ajutorul unor instalaţii montate în staţiile Eni.

Baterii performante

Pentru a permite integrarea mai eficientă a energiei verzi în sistemul central de distribuţie, Enel a dezvoltat sisteme de stocare mai eficientă. Soluţiile includ cinci sisteme de stocare de  1-2 MWh în reţelele cu voltaj mediu şi două sisteme de 30 kWh în reţelele cu voltaj scăzut. Acestea optimizează fluxurile de energie din sursele solare şi eoliene, cunoscute pentru inconstanţa lor. Energia este stocată în periodele bune (vânt sau soare puternic) şi este apoi distribuită când producţia scade.

Ne puteți urmări și pe Google News