În al doilea semestru din acest an școlar, mulți dintre elevii care nu au optat pentru studiul religiei au pierdut vremea prin școli
Decizia Curții Constituționale prin care elevii care vor să studieze religia trebuie să facă cerere în acest sens, venită la jumătatea acestui an școlar, a bulversat programul unităților de învățământ. Mulți directori de școli nu au găsit alternativă de studiu așa cum prevede Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, astfel că mulți elevi au rămas de izbeliște.
Doamna bibliotecară nu ne vrea
„Suntem șase cei care nu facem religie la noi în clasă și ni s-a spus că trebuie să stăm la biblioteca școlii. Doamna bibliotecară nu ne vrea, se supără mereu pe noi când apărem pe acolo. Nu ne lasă nici măcar să luăm o carte de pe raft”, mărturisește o elevă de clasa a VII-a de la o școală din Sectorul 3 al Capitalei. Nici fratele acesteia, elev în clasa a XI-a, nu face ora de religie și, întrucât este singurul din clasă în această situație, profesoara l-a trimis în ultima bancă. „Nu mă deranjează. Îmi pun căștile și ascult muzică pe telefon sau butonez la laptop”, explică adolescentul.
Reprezentanții Ministerului Educației afirmă că elevilor care au făcut religia doar un semestru, situația școlară li se va încheia fără această disciplină, potrivit aceluiași regulament citat mai sus. În aceeași situație, sunt și elevii cărora din motive obiective nu li s-au putut asigura condiții pentru frecventarea orei de religie.
Ministerul pasează problema părinților
Dacă anul acesta s-a mers pe improvizație sunt șanse ca și anul viitor să se întâmple la fel. „Școlile știu ce metodologie să aplice, dar nu o aplică. Elevii care nu fac religie ar trebui să treacă la un alt profesor de opțional, care are nevoie să-și completeze norma”, ne-au spus surse din Ministerul Educației.
„Dacă nu se va întâmpla așa este problema școlii și a părinților care ar trebui să facă presiuni, în condițiile în care școlile nu vin cu oferte”, mai spun surse Ministerului Educației.
În învățământul preuniversitar din România învață circa 2.400.000 de elevi, din care 200.000 au ales să renunțe la studierea acestei discipline la școală.