Ce înseamnă ,,PUNCTELE NEGRE” de pe șoselele României

Ce înseamnă ,,PUNCTELE NEGRE” de pe șoselele României

Panouri rutiere tip ,,punct negru” care arată că la respectivul kilometru în ultimii 5 ani au fost cel puțin 10 accidente foarte grave au fost montate în 20 de zone foarte periculoase de pe trei tronsoane de drumuri europene de o companie din industria cimentului.

Cele 40 de panouri care semnalizează punctele negre sunt montate pe DN 1 Cluj Napoca-Oradea, pe DN 2 Râmnicu Sărat -Bacău și pe DN 1 B Ploiești –Buzău. Panourile au o înălțime de peste 1,1 metri și o lățime de aproximativ 2,5 metri și marchează în total 20 de puncte negre din trafic, fiind instalat câte unul pe fiecare sens de mers.

,,În cadrul acestui proiect s-a decis semnalizarea suplimentară a punctelor negre, deoarece pe aceste sectoare de drumuri se înregistrează cel mai scăzut grad al siguranței rutiere, fapt demonstrat și de definiția acestora: Punctul Negru în România reprezintă un sector de drum cu risc accidentogen foarte ridicat cu lungimea de 1 km pe care în ultimii 5 ani s-a înregistrat un număr de minim 10 accidente grave cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav”, a explicat Ecaterina Munteanu, Direcția Siguranță și Monitorizare Trafic din cadrul CNADNR, pentru Radio România Actualități.

Cel mai periculos tronson de drum pe care au fost instalate panouri este DN 1 între Cluj Napoca și Oradea, practic de la km 481 la 486 (la Florești ) sunt semnalizate patru puncte negre. Tot pe DN 1 la Păniceni între Gilău și Huedin Regionala de Drumuri Cluj reconfigurează partea carosabilă prin amenajarea unor insule pentru reducerea vitezei și circulația se desfășoară cu restricții parțiale.