TREN care nu are nevoie de ŞINE şi de MECANIC

TREN care nu are nevoie de ŞINE şi de MECANIC

Un tren care nu are nevoie de şine, de conductor, funcţionează pe o baterie electrică şi are o autonomie de 40 de minute pe o singură încărcare completă a fost prezentat în China.

Acest tren, numit  ART (Rail Autonous Rapid Transit - tranzit feroviar rapid autonom, care combină autobuzul, tramvaiul şi trenul), este o iniţiativă menită să ajute oraşele mici şi mijlocii să aibă un transport eficient, curat şi ecologic, la costuri mici.

Producătorul său, compania chineză de transport feroviar CRRC, îl numeşte "autobuz inteligent".  

Trenul are o lungime de 30 de metri şi se deplasează cu o viteză maximă de 70 km/oră. Poate transporta 300 de pasageri în cele trei vagoane ale sale, dar prin adăugarea unui număr suplimentar de vagoane, numărul călătorilor poate ajunge la 500.

Autovehicul electric se deplasează de-a lungul drumurilor asfaltate obişnuite, folosind pneuri de cauciuc în loc de roţi de oţel. Este un tren echipat cu senzori care pot citi dimensiunile drumurilor, planificându-şi propriul traseu şi fiind ghidat de liniile albe desenate pe şosea. Senzorii  aflaţi de-a lungul traseului (combinaţi cu cei ai autovehiculului) îl ajută să urmeze "şine virtuale" şi să se adapteze în timp real împrejurimilor şi situaţiilor neprevăzute.  

Este destinat comunităţilor care nu îşi pot permite proiecte de metrou sau tramvaie extrem de costisitoare. Potrivit Agenţiei oficiale de ştiri a Chinei, Xinhua, citată de RRA, pentru un kilometru de metrou sunt necesari între 58 şi 102 milioane de dolari, comparativ cu 2,2 milioane de dolari pentru un tren ART, cu lungime standard. O linie ART de 6,5 km va fi construită în centrul oraşului Zhuzhou şi autobuzul inteligent ar urma să funcţioneze din anul 2018. 

Ne puteți urmări și pe Google News