De azi ne putem da rablele pe bani frumoşi

De azi ne putem da rablele pe bani frumoşi

Programele de stimulare a înnoirii Parcului auto național –“Rabla Clasic” și “Rabla Plus”- vor putea fi accesate de către persoanele fizice și juridice începând de joi, 18 mai 2017

Bugetul alocat pentru acest an în cazul programului “Rabla Clasic” se situează la 180 de milioane de lei, iar cel pentru “Rabla Plus” la 45 de milioane de lei. Potrivit ministrului Mediului, subvenția acordată în cadrul programului “Rabla Plus” pentru mașinile sută la sută electrice este de 10.000 de euro, iar valoarea voucherului acordat în 2017 rămâne la 6.500 de lei, similar cu cel din 2016 și 2015. “Noutatea în acest program este că persoanele care vor să acceseze finanțare prin "Rabla Plus" și au acasă o mașină mai veche de 8 ani nu trebuie neapărat să o caseze. Ei pot merge direct la dealer și să solicite subvenția de 10.000 de euro. În schimb, cetățenii care au acasă o mașină mai veche de 8 ani și vor să o caseze, pot adăuga la cei 10.000 de euro, încă 6.500 de lei obținuți din casare”, a explicat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, citată de agerpres.ro. Oficialul a precizat, totodată, că în cazul achiziției de mașini ecologice hibrid plug-in se va acorda în acest an o subvenție de 4.500 de euro. “La această sumă se poate adăuga încă 6.500 de lei în cazul în care beneficiarul dorește să își caseze mașina mai veche de 8 ani”, a menționat ministrul Mediului în data de 11 mai.

Noutăţi interesante

Noutatea programului este că, începând din 2017, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achiziția cărora se poate obține prima de casare. Astfel, cuantumul primei de casare va fi de 6.500 de lei și se va acorda în funcție de cantitatea de emisii de CO2/km generată de sistemul de propulsie al autovehiculului nou achiziționat, în regim de funcționare mixt, după cum urmează: în anul 2017, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km; în anul 2018, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km; în anul 2019 pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 110 g CO2/km.