22.000 de români și-au amânat plata ratelor bancare în acest an. În ce condiții se face reeșalonarea creditelor

22.000 de români și-au amânat plata ratelor bancare în acest an. În ce condiții se face reeșalonarea creditelor

Din cauza problemelor economice prelungite, cauzate de pandemie, mulți români au apelat la o soluție de avarie și și-au amânat plata ratelor bancare.

Afectați de problemele economice provocate de pandemia de coronavirus, mulți români au profitat de o decizie a Executivului. Astfel, peste 22.000 de cetățeni și-au amânat plata ratelor în acest an. Guvernul a extins această măsură ce a fost adoptată în 2020.

Amânarea plății ratelor este benefică pentru cei care se confruntă cu dificultăți financiare, doar pe termen mediu, pentru că datornicii trebuie să facă o reeșalonare a plăților. Ideal ar fi ca această recalculare să respecte termenii înțelegerii inițiale.

Soluțiile pe care le au la dispoziție românii care au ales să solicite amânarea ratelor către bănci, din cauza problemelor financiare

„În momentul în care avem vreo problema, s-au redus veniturile, s-a separat familia și nu mai avem aceleași venituri, primul lucru este să mergem la banca și să vedem ce soluție se poate găsi. Există refinanțare, rescadențare, reeșalonare. Și băncile își doresc să își recupereze banii până la sfârșit și atunci oferă, ori o perioadă de grație, ori aceste reeșalonări de credite, în așa fel încât să se păstreze relația contractuală.”, a declarat Irina Chițu, analist economic, la Antena 3.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sfatul specialistului financiar: „Dacă ne ducem către bancă, să ne ducem cu această cerere în scris sau pe email”

Băncile sunt obligate să răspundă solicitării în termen de 30 de zile. În caz contrar, clienții nemulțumiți se pot adresa către CSALB. „Dacă ne ducem către bancă, să ne ducem cu această cerere în scris sau pe email, pentru că banca este obligată în 30 de zile să ne răspundă.

Dacă nu ne răspunde, sau dacă ne-a răspuns și nu am fost mulțumiți cu această soluție, sau nu avem încredere, consumatorii pot merge la Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB). Acolo există o cerere ușor de completat online, cu problema pe care o au”, a mai afirmat Irina Chițu pentru sursa citată.